اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از آغاز اجرای طرح سنجش سلامت

3300 نوآموز در خراسان جنوبی مورد سنجش قرار گرفتند

مدیر اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی گفت: از آغاز اجرای طرح سنجش سلامت در سال جاری تعداد 3 هزار و 300 نوآموز در استان مورد سنجش قرار گرفتند.

3300 نوآموز در خراسان جنوبی مورد سنجش قرار گرفتند

حسین هاونگی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: طرح سنجش سلامت دانش‌‌آموزان بدو ورود به دبستان از 18 خردادماه آغاز و تا پایان شهریورماه امسال ادامه دارد.

وی با بیان اینکه تعداد 14 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان خراسان جنوبی امسال سنجش سلامت می‌شوند، افزود: امسال در 14 پایگاه سنجش این طرح اجرا می‌شود که این پایگاه‌ها به صورت ثابت و سیار فعالیت می‌کنند.

مدیر اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی با بیان اینکه از تعداد پایگاه‌های سنجش، دو پایگاه در بیرجند، دو پایگاه در قاین و یک پایگاه نیز در منطقه دستگردان طبس قرار دارد، گفت: مابقی شهرستان‌ها نیز دارای یک پایگاه هستند.

هاونگی هدف از اجرای طرح سنجش سلامت را پوشش 100 درصدی طرح برشمرد و متذکر شد: این طرح در دو مرحله اجرا می‌شود که در مرحله نخست تست مقدماتی صورت می‌گیرد.

این مسئول اضافه کرد: مرحله دوم مربوط به متخصص است که دانش‌آموزانی که مشکوک به مشکل هستند به متخصص ارجاع داده می‌شوند.

مدیر اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی اذعان داشت: در سال گذشته حدود 12 هزار نفر در مورد ارزیابی طرح سنجش سلامت در استان قرار گرفتند.

هاونگی یادآور شد: از این تعداد حدود سه درصد دچار مشکل بودند که زیرپوشش خدمات تخصصی قرار گرفتند.

این مسئول ادامه داد: تعداد 110 نیروی متخصص طی این مدت ارزیابی‌های شنوایی، بینایی، آمادگی بهداشتی، تحصیلی و معاینات پزشکی نوآموزان ورود به دبستان را انجام می‌دهند.

مدیر اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی اظهار کرد: سازمان بهزیستی, اداره کل آموزش و پرورش, دانشگاه علوم پزشکی, ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها در این طرح با آموزش استثنایی همکاری دارند.

هاونگی اذعان داشت: در سال گذشته از 12هزار نوآموزی که مورد سنجش سلامت قرار گرفتند حدود 86.92 درصد بدون مشکل و 13.08 درصد مشکوک به مشکل به مرحله تخصصی ارجاع داده شدند.

این مسئول اضافه کرد: همچنین از 13.08 درصدی که مشکوک به مشکل بودند تعداد 357 نفر مشکوک به بینایی, تعداد 123 نفر مشکوک به شنوایی، تعداد 878 نفر مشکل در آمادگی تحصیلی و 199 نفر مشکوک به بیش از یک مشکل تشخیص داده شدند.

مدیر اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی در پایان یادآور شد: از آغاز طرح تاکنون تعداد 3 هزار و 300 نوآموز مورد سنجش قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/69008/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول