اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

سیف در گفت‌وگو با فارس:

مسابقات جدید سازمان دارالقرآن گامی به سوی تربیت قاریان و حافظان برتر

کارشناس قرائت قرآن کریم با اشاره به نو بودن طرح مسابقات سازمان دارالقرآن که در دهه فجر برگزار خواهد شد، گفت: این مسابقات در صورتی که به دست افراد متخصص اداره شود گامی به سوی تربیت قاریان و حافظان برتر خواهد بود.

مسابقات جدید سازمان دارالقرآن گامی به سوی تربیت قاریان و حافظان برتر

«سیدمهدی سیف» کارشناس امور قرائت و کتابت قرآن کریم در گفت‌‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس با بیان اینکه مسابقات برگزار شده در کشور از قالب تکراری رنج می‌برند، به همین دلیل نمی‌توانند رسالت خود را به خوبی ایفا ‌کنند، گفت: تاثیرگذاری و موفقیت در برگزاری مسابقات قرآنی نیاز به سازماندهی جدی و همچنین بازنگری و بازسازی کامل در تمامی بخش‌ها از جمله برنامه‌ریزی و تغییر در آیین‌نامه داوری و آیین‌نامه اجرایی دارد.

وی با اشاره به مسابقات «قرائت مجلسی از حفظ» که توسط سازمان دارالقرآن کریم برگزار می‌شود، افزود: برای برگزاری مسابقات سراسری به این شیوه نوین باید در تمامی مراحل از افراد اهل فن و خبره قرآنی بهره گرفت تا این مسابقات با موفقیت به اجرا شود.

سیف ادامه داد: اگر این مسابقات به دست افراد اداری که ارتباطی با قرآن ندارند، بیفتد؛ غیراصولی برگزار شده و زحمات شرکت‌کنندگان را از بین می‌برد، اما به نظر من سازمان دارالقرآن این مسابقات را با کمک فعالان قرآنی برگزار خواهد کرد تا به صورت اداری انجام نشود.

این کارشناس امور قرائت قرآن کریم با اشاره به اینکه در این مسابقات قاریان باید قطعات خاص مشخص شده قرآن را از حفظ تلاوت کنند، ادامه داد: تاکنون مسابقاتی با این شیوه در کشور برگزار نشده‌ بود، بنابراین برگزاری مسابقات نوین قرآنی سازمان دارالقرآن را می‌توان گامی به سوی تربیت قاریان و حافظانی برتر دانست.

سیف با بیان اینکه در مسابقات قرآنی ایران، قرائت تحقیق از روی قرآن برگزار می‌شد، اما مسابقاتی با محتوای تلاوت قرآن به صورت حفظ وجود نداشت، اظهار امیدواری کرد که در آینده مسابقات ترتیل تا سطح بین‌المللی ارتقا یافته و مسابقات تحقیق از حفظ نیز ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه ما در مسابقات اولیه در سطح مدرسه و مساجد ضعیف عمل می‌کنیم، تصریح کرد: مراحل اولیه مسابقات باید با بحث آموزش قرآن گره بخورد تا علاوه بر سازنده و جذاب بودن، افراد را ترغیب به تلاوت و حفظ قرآن کند.

انتهای پیام/م.خ

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول