اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اجرایی انجمن خوش‌نویسان ایران:

مجلس نهم مصوبه‌ای برای بخش هنر نداشت

مدیر اجرایی انجمن خوش‌نویسان ایران با اشاره به اینکه مجلس نهم مصوبه‌ای برای بخش هنر نداشت از وجود 36 هزار هنرجوی خوش‌نویسی در کشور خبر داد.

مجلس نهم مصوبه‌ای برای بخش هنر نداشت

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر، سیدمهدی دریاباری بعدازظهر امروز در حاشیه افتتاح نمایشگاه خوش‌نویسی اساتید مازندران در مجتمع فرهنگی هنری حر قائمشهر در یک نشست خبری به چند پرسش خبرنگاران پاسخ گفت.

وی درباره سیاست‌گذاری‌های انجمن خوش‌نویسان ایران اظهار داشت: این انجمن به عنوان تشکیلاتی‌ترین انجمن هنری ایران با 60 سال سابقه در بحث ترویج هنر خوش‌نویسی گام برداشته و در همه شهرستان‌های کشور شعبات شورایی و غیرشورایی رسمی دارد.

وی تأکید کرد: هیچ تشکیلات هنری در خاورمیانه به گستردگی، وسعت و اثرگذاری انجمن خوش‌نویسان ایران فعالیت نمی‌کند.

دریاباری، نگاه واقع‌بینانه به شکوفایی و بالندگی به عنوان شاخص‌های رشد در حوزه فرهنگ و هنر را نقد منصفانه و علمی عنوان کرد و اذعان داشت: برای اجرای نقد و ارزیابی در عرصه فرهنگ و هنر باید مراکز نقد و بررسی مدیران فرهنگی و هنری دایر شود تا عملکرد این افراد از سوی دست‌اندرکاران هنری که خارج از بدنه دولت هستند به طور مستمر مورد نقد و ارزیابی قرار گیرد.

مجلس نهم مصوبه‌ای برای بخش هنر نداشت

دریاباری در بخش دیگری از سخنانش ابراز داشت: در مجلس نهم مصوبه‌ای که باعث شکوفایی هنر شود، ندیدم.

وی با تأکید بر بررسی وضعیت اقتصادی هنرمندان، خاطرنشان کرد: وعده‌هایی که از سوی دولتمردان داده می‌شود، الزامی، اما ناکافی است آن‌ها باید در قبال وعده‌هایشان ضرب‌الاجل زمانی مشخص کنند تا وعده‌ها در طول زمان فراموش نشود.

حضور 36 هزار هنرجوی رسمی خوش‌نویسی در کشور

مدیر اجرایی انجمن خوش‌نویسان ایران از رشد کارهای تئوریک هنر خوش‌نویسی خبر داد و افزود: یکی از برکات انقلاب اسلامی افزایش چشمگیر آمار خوش‌نویسان در کشور است که در حال حاضر بیش از 36 هزار هنر جوی رسمی در سه مقطع در حال آموزش هستند.

به گفته دریاباری، دو هزار مدرس و استاد رسمی خط در کشور فعالیت دارند.

لزوم ورود عملیاتی انجمن خوش‌نویسان برای تصحیح خط تحریری مدارس

دریاباری در پاسخ به سئوالی درباره پیشنهاد وی برای برون‌رفت تغییر رسم‌الخط فارسی در سال‌های اخیر، اذعان داشت: در دولت جدید باید نشستی با معاون آموزش و پرورش داشته باشیم، چراکه انجمن خوش‌نویسان ورود عملیاتی به این حوزه نداشته است.

وی تصریح کرد: وضعیت خط تحریری دانش‌آموزان خوب نیست و این حداقل قضیه‌ای است که مورد بحث انجمن قرار گرفته است.

این پیشکسوت هنر ایرانی همچنین بیان داشت: اخیراً از محل صندوق پیشکسوتان فرهنگ و هنر 150 هزار تومان مستمری برای هر هنرمند در نظر گرفته شد.

وی افزود: آورده‌اند برای پاسداشت و تجلیل از یک عمر فعالیت هنری شما، ماهیانه 150 هزار تومان با افتخار تقدیم می‌گردد، این نتیجه یک عمر اثرگذاری و فعالیت درخشان هنری هنرمندان پیشکسوت است. 

انتهای پیام/86008/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول