اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی گلستان اعلام کرد

کاهش 16 درصدی تصادف‎های فوتی در گلستان / راکبان موتورسیکلت در صدر آمار کشته‎ها

فرمانده انتظامی استان گلستان ضمن اعلام کاهش 16 درصدی تصادف‎های فوتی در گلستان گفت: 64 درصد کل کشته‎ها در تصادف‎های منجر به فوت را موتورسواران تشکیل می‎دهند.

کاهش 16 درصدی تصادف‎های فوتی در گلستان / راکبان موتورسیکلت در صدر آمار کشته‎ها

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سیدمحمود میرفیضی شب گذشته در جمع کارکنان ستاد انتظامی استان اظهار داشت: در حوزه اقدام‎های ترافیکی حوزه پلیس راه استان، برخورد با تخلف در سه‎ ماهه ابتدای سال‌جاری 171 هزار و 930 مورد بوده که 16 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

وی با اعلام اینکه تخلف‎های حادثه‎ساز یکی از موضوع‎های مهم در دستور کار پلیس است، افزود: در برخورد با این تخلف‎ها که در راستای کاهش تصادف‎های فوتی و جرحی است در سه ماهه ابتدای سال‌جاری 91 هزار و 696 فقره بوده که 166 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

میرفیضی اعلام کرد: افزایش گشت‎های نامحسوس و محسوس و طرح‎های ترافیکی در سه ماهه ابتدای سال‌جاری 15 درصد افزایش داشته که در نتیجه این اقدام‎ها کاهش 16 درصدی تصادف‎های فوتی و 12 درصدی تعداد فوت‎شدگان بوده که 10 درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته است.

وی ابراز داشت: علت اصلی تصادف‎ها در حوزه برون‎شهری عدم توجه به جلو، عدم رعایت حق تقدم و سرعت غیرمجاز بوده است که به ترتیب 25 درصد، 29 درصد و 15 درصد آمار را به خود اختصاص داده است.

65 درصد تخلف‎های درون‌شهری ناشی از سرعت غیرمجاز است

فرمانده انتظامی استان گلستان خاطرنشان کرد: در حوزه درون‎شهری طی سه ماهه نخست سال‌جاری تعداد 220 هزار و 309 برخورد با تخلف صورت گرفته که 19 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: از این تعداد 65 درصد سرعت غیرمجاز، 19 درصد سبقت غیرمجاز، 51 درصد عبور از چراغ قرمز، هشت درصد حرکت مارپیچ، 57 درصد استفاده از تلفن همراه و 126 درصد دور زدن ممنوع نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

میرفیضی تاکید کرد: همچنین عدم استفاده از کمربند ایمنی و عدم استفاده از کلاه ایمنی نیز به ترتیب 13 و 16 درصد افزایش داشته است.

کاهش 44 درصدی تصادف‎های فوتی و 46 درصدی کشته‎ها در گلستان

وی افزود: از ابتدای سال‌جاری تاکنون تعداد گشت‎های موتوری 15 درصد و تعداد گشت‎های پلیس 14 درصد افزایش داشته که نتیجه این اقدام‎ها کاهش 44 درصدی تصادف‎های فوتی و 46 درصدی کشته‎ها بوده است.

فرمانده انتظامی استان گلستان عنوان کرد: دلیل تصادف‎ها در حوزه درون‎شهری بیشتر عدم توجه به جلو، عدم رعایت حق تقدم و تغییر ناگهانی مسیر بوده که به ترتیب 34 درصد، 29 درصد و شش درصد تعداد تصادف‎ها را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: در پی اقدام‎های حوزه ترافیکی آمار تصادف‎های فوتی و کشته‎ها که مجموع درون‎شهری و برون‎شهری در سه ماهه نخست سال در سال 1391، 103 نفر بوده که در سال 1392 به 91 نفر کاهش یافته است.

میرفیضی در پایان تاکید کرد: 64 درصد کل کشته‎ها در تصادف‎های منجر به فوت را موتورسواران تشکیل می‎دهند که در این راستا عدم استفاده از کلاه ایمنی یک موضوع چالشی است.

انتهای پیام/83004/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول