اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی اردبیل خبر داد

امانت 15 هزار جلد کتاب در ایستگاه‌های مطالعه اردبیل

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: بیش از 15 هزار جلد کتاب از ایستگاه‌های مطالعه اردبیل به امانت گرفته شده است.

امانت 15 هزار جلد کتاب در ایستگاه‌های مطالعه اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صادق فرهمندامین؛ پیش از ظهر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردبیل اظهار داشت: ایستگاه‌‌های مطالعه یکی از طرح‌های موفق نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است و در استان اردبیل این ایستگاه‌ها مورد استقبال عموم قرار گرفته است.

وی با اشاره به راه‌اندازی هشت ایستگاه مطالعه در مراکز عمومی و پرتردد اردبیل از ایجاد نهمین ایستگاه در آینده نزدیک خبر داد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل از امانت بیش از 15 هزار جلد در سه ماه نخست سال جاری از طریق ایستگاه‌های مطالعه خبر داد و یادآور شد: با توجه به استقبال مطلوب شهروندان اردبیلی از این طرح امید‌واریم طرح ایستگاه‌های مطالعه بتواند پاسخگوی قسمتی از نیازهای علمی و فرهنگی مخاطبان شود.

فرهمند امین یکی از دلایل موفقیت‌آمیز بودن طرح ایستگاه‌های مطالعه را وجود کتاب‌هایی با موضوعات مختلف و برای رده‌های سنی خردسالان تا بزرگسالان عنوان کرد و ابراز داشت: در این ایستگاه‌ها برای بزرگسالان کم‌سواد نیز کتاب‌های مناسب جاگذاری شده است. 

این مسئول با ارزیابی مثبت از روند توسعه کمی و کیفی کتابخانه‌های عمومی در سال‌های اخیر، رونمایی از لوح فشرده زیارت غدیریه امام هادی (ع)، ثبت و آماده‌سازی بیش از 20 هزار جلد کتاب در کتابخانه مرکزی و راه‌اندازی کانون ادبی روشندلان را از اقدامات مهم این اداره کل در سه ماه اول سال جاری عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این جلسه معاون فرماندار اردبیل با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی از کتاب به عنوان بهترین ابزار برای حصول علم نام برد.

سیفی ارتقای سطح سرانه مطالعه کتاب را نیازمند همکاری و همسویی دستگاه‌های مرتبط در این زمینه عنوان کرد و افزود: استفاده از ظرفیت‌های موجود در مراکز عمومی از جمله پایگاه‌های مقاومت بسیج، کانون‌های مساجد و ... باید مورد توجه قرار گیرد.

همچنین در این جلسه باقرزاده نائب رئیس انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان اردبیل نیز گزارشی از نحوه راه‌اندازی و اقدامات انجام شده در خصوص راه‌اندازی انجمن خیرین کتابخانه‌ساز ارائه کرد و گفت: تلاش برای فرهنگ‌سازی به منظور اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی، استفاده از ظرفیت خیرین برای تامین تجهیزات فناوری اطلاعات و قفسه در جهت حفظ و تقویت فرهنگ کتاب و کتابخوانی از برنامه‌های آتی این انجمن خواهد بود.

انتهای پیام/62003/ط30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول