اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول سیاسی سپاه صاحب الزمان(عج) تشریح کرد

روزهای بدون مرسی برای مصری‌ها

مسئول سیاسی سپاه صاحب الزمان(عج) گفت: نقش آمریکا و رژیم صهیونیستی را در سقوط مرسی نمی‌توان نادیده گرفت.

روزهای بدون مرسی برای مصری‌ها

رمضانعلی غلامرضایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان درباره وقایع اخیر و رویدادهای مصر اظهار کرد: اوضاع و احوال مصر در دوسال اخیر از چندین بعد قابل تامل است.

وی بیان کرد: در بررسی و تحلیل وضعیت حال حاضر کشور مصر باید به حضور شخصیت‌های حقوقی و حقیقی در صحنه سیاسی مصر و نقش آفرینی آن توجه ویژه کرد.

مسئول سیاسی سپاه صاحب الزمان(عج) افزود: از جمله نقش آفرین‌ترین گروه‌ها و جریان‌ها، حزب اخوان المسلمین است که یک گروه مؤثر در صحنه بین‌المللی به شمار می‌رود و این گروه حتی در 80 سال گذشته افغانستان، سودان و ترکیه نقشی پررنگ ایفا کرده‌اند.

وی تاکید کرد: نخستین هدف این حزب، برپایی حکومت اسلامی و اجرای احکام اسلامی بوده است و همواره در خط مشی سیاسی خود تشکیل حکومت اسلامی را دنبال می‌کردند.

غلامرضایی ادامه داد: مصر با خواست مردم این کشور در بیش از یکسال گذشته منجر به سقوط حسنی مبارک شد و این نتیجه همراهی مردم با گروه اخوان المسلمین تلقی می‌شود.

*همیشه پای ارتش مصر در تحولات به میان بوده

وی تصریح کرد: دومین گروه در جریان رخداد حوادث اخیر در صحنه سیاست مصر نظامیان و مسئولان ارتشی این کشور هستند که با نگاه اجمالی به تاریخ چند ساله اخیر کشور شاهد قدرت روز افزون ارتشیان چه در صحنه نظامی و چه در بخش تصمیم‌گیری‌های دولتی بوده‌ایم و این بار ردپای پررنگ آنها را در کودتای علیه دولت مرسی شاهد هستیم.

مسئول سیاسی سپاه صاحب الزمان(عج) گفت: عدم دخالت جدی ارتش مصر در انقلاب مردم مصر علیه دولت حسنی مبارک سبب شد که وجه ارتش از نگاه عامه مردم مصر زیاد خراب نشود و به تبع آن کم‌ترین تغییرات در پست‌ها و مسئولیت‌های آن در دولت مرسی نسبت به دولت مبارک روی دهد.

*گروه‌های لیبرال مصری حامی مخالفان مرسی

وی سومین گروه موثر در شکل گیری کودتای اخیر مصر را دیگر گروها و احزاب فعال مصر دانست و گفت: این گروه‌ها که معروف به عقاید سکولار هستند در مطالبات آنها از دولت زیاد دغدغه دینی ندارند، اما نباید از تلاش وافر آنها در سقوط حسنی مبارک غافل شد.

غلامرضایی تصریح کرد: تلاش این گروهای لیبرال و سکولار در صحنه سیاسی مصر الالخصوص در حمایت و کمک به کودتاگران اخیر به خاطر بی‌توجهی یا کم توجهی دولت مرسی است، چرا که مرسی با توجه انحصاری خود فقط به گروه اخوان المسلمین از دیگر گروه‌های مردمی فعال غافل و در نتیجه صفوف جامعه اعتراضات خود را افزود.

*آمریکا صحنه گردان حوادث مصر

وی اضافه کرد: نقش آمریکا و رژیم صهیونیستی را در سقوط مرسی نمی‌توان نادیده گرفت، امروز این مستکبران با داشتن پشتوانه‌ای از تجربه اندوخته شده از صحنه سیاسی منطقه خاورمیانه سبب شده که آمریکا و دست نشانده‌های آن رفتاری سنجیده‌تر و محتاطانه‌تری را در مصر پیش بگیرند.

مسئول سیاسی سپاه صاحب الزمان(عج) تصریح کرد: آمریکا و کشورهای غربی از روز اول با ظرافت خاص و حساسی مسائل مصر را دنبال و طرح ریزی می‌کردند و نخستین هدف آمریکا در مصر و منطقه خاورمیانه حضور حاکمیت‌هایی است که بتوانند مطیع اوامر واشنگتن و تل‌آویو باشد.

وی بیان کرد: در وهله دوم هدف آمریکایی‌ها در مصر و کشورهای همجوار آن حضور دولت‌هایی است که تضمین کننده امنیت رژیم صهیونیستی باشد.

انتهای پیام/63001/ع40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول