اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی:

دولت مرسی انتظارات مردم را برآورده نکرد/ اتفاقات مصر شبه کودتا بود

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برکناری مرسی از حکومت توسط ارتش گفت: می‌توان گفت که این عمل یک شبه کودتا بوده که با فراهم شدن زمینه آن توسط متعرضان انجام شده است.

دولت مرسی انتظارات مردم را برآورده نکرد/ اتفاقات مصر شبه کودتا بود

محمد اسماعیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با بررسی تحولات یک سال اخیر مصر اظهار داشت: مردم با اعتراضاتی که در دوران حاکمیت مبارک داشتند خیلی تلاش کردند که با برکناری آن حکومت یک تحول جدی در سیستم حاکمیتی مصر به وجود آورند.

وی با اشاره به ساقط شدن رژیم مبارک بعد از تلاش‌های انجام شده تصریح کرد: گویا تحولات مورد نظر مردم بعد سرنگونی رژیم مبارک روی نداده است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی افزود: مرسی طی یک انتخابات توسط مردم مصر به قدرت رسید ولی نه وی و نه حزب اخوان‌المسلمین انتظارات مردم را برآورده نکردند.

وی با تاکید بر عدم برآورده شدن انتظارت مردم مسلمان منطقه از یک کشور اسلامی مانند مصر بعد از به قدرت رسیدن مرسی اضافه کرد: وی بعد از قدرت یافتن اقدام به طرح رابطه با کشورهایی مانند آمریکا و حتی اسرائیل کرد و به قراردادهای دوران مبارک با رژیم صهیونیستی وفادار ماند.

اسماعیلی با تاکید مجدد بر عدم برآورده کردن انتظارت مردم توسط مرسی ادامه داد: این عدم برآورده کردن انتظارات زمینه را برای بروز تحرکات جدید بر ضد مرسی در مصر فراهم کرد.

وی به تحرکات چند ماه گذشته معترضان در مصر بر ضد مرسی و حکومتش اشاره و تصریح کرد: این نارضایتی‌ها و اعتراضات زمینه دخالت ارتش را در امور فراهم کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برکناری مرسی از حکومت توسط ارتش اضافه کرد: می‌توان گفت که این عمل یک شبه کودتا بوده که با فراهم شدن زمینه آن توسط متعرضان انجام شد. می‌توان این طور جمع‌بندی کرد که مصر دوران مرسی انتظارات مردم مصر و ملت‌های منطقه را فراهم نکرد و این حکومت با برخی کشورها از جمله تروریست‌های سوری که بر ضد مردم و دولت سوریه می‌جنگند همراه شد.

اسماعیلی اضافه کرد: دولت مرسی حتی در برآوردن کردن انتظارت و وعده‌های داده شده به مردم در امور معیشتی هم ناکارآمد نشان داد.

وی با اشاره به قدرت یافتن ارتش در پی عدم برآورده شدن انتظارات توسط دولت مرسی در مصر افزود: باید منظر بود و دید که آیا یک انتخابات آزاد در مصر برگزار می‌شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی بر برگزاری یک انتخابات آزاد در مصر ابراز امیدواری کرد.

انتهای پیام/73004/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول