اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار جهرم تأکید کرد

لزوم اتخاذ موازین بهداشتی در کشتارگاه جهرم

فرماندار جهرم گفت: عدم رعایت بهداشت در کشتارگاه‌ها، تهدید جدی برای امنیت غذایی مردم بوده و باید با جدیت و اهتمام ویژه نسبت به اصلاح وضعیت موجود اقدام شود.

لزوم اتخاذ موازین بهداشتی در کشتارگاه جهرم

به گزارش خبرگزاری فارس از جهرم، علی حسین رعیتی‌فرد بعدازظهر امروز در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی این شهرستان اظهار داشت: عدم رعایت بهداشت در کشتارگاه‌ها، تهدید جدی برای امنیت غذایی مردم بوده و باید با جدیت و اهتمام ویژه نسبت به اصلاح وضعیت موجود اقدام شود.

وی بازسازی و ترمیم ساختمان قدیمی و رسیدگی به وضعیت چاه آب و دفع فاضلاب کشتارگاه جهرم را ضروری دانست و افزود: ساختمان قدیمی این کشتارگاه نیاز به بازسازی دارد و باید برای آن هزینه شود.

فرماندار جهرم ادامه داد: طبیعی است که با هزینه 8 هزار ریال برای هر ذبح، نمی‌توان آن مجموعه را اداره کرد به عبارتی دخل و خرج کشتارگاه با یکدیگر همخوانی ندارد.

وی با بیان اینکه باید عوارض دریافتی اصلاح و از بخش خصوصی برای بازسازی و مدیریت این مجموعه استفاده شود، ابراز داشت: در جهرم برخورد برخی از ادارات با سرمایه‌گذاران خوب نیست، به گونه‌ای که هیچ سرمایه‌داری حاضر نیست در جهرم سرمایه‌گذاری کند.

رعیتی‌فرد با بیان اینکه در چند سال گذشته هر سرمایه‌گذاری وارد جهرم شده با ناامیدی شهر را ترک کرده و ترجیح داده در شهرهای همجوار سرمایه‌گذاری کند، بیان کرد: این به نفع شهر نیست و دلیل عمده این برخوردها نیز جزیره‌ای عمل کردن مسئولان است.

به گفته فرماندار جهرم باید با آینده‌نگری و وسعت دید با این قضیه برخورد شود و اگر مجبور شوند سایر پروژه‌های عمرانی شهرداری را تعطیل کنند، به هر طریق ممکن، کشتارگاه را از وضعیت فعلی نجات داده و زمینه‌ای فراهم شود تا بخش خصوصی حاضر به سرمایه‌گذاری در صنعت کشتارگاهی شود.

وی، کمیته مرکب از سرپرست شهرداری، رؤسای محیط زیست، دامپزشکی، مجمع امور صنفی و معاونت بهداشتی دانشگاه را موظف کرد تا در اسرع وقت جلسه‌ای با حضور صنف قصابان برگزار و ضمن طرح موضوع، تصمیماتی را برای اصلاح وضعیت کشتارگاه اتخاذ کنند، در غیر این صورت برای حفظ سلامتی مردم، کشتارگاه تعطیل شود.

این مسئول در ادامه سخنان خود به کلرزنی به موقع آب شرب روستایی اشاره کرد و گفت: وظیفه آبفا، تأمین آب سالم و بهداشتی بوده و مشترکان حق دارند از آب مطلوب و بهداشتی استفاده کنند.

رعیتی فرد گفت: کلرزنی به موقع آب و آزمایش‌های مستمر ضامن سلامت آب شرب روستائیان است.

انتهای پیام/2448/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول