اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

گلزار 6 شهید روستای «سرکندری» فاریاب در انتظار بازسازی

گلزار مطهر شش شهید روستای «سرکندری» از روستاهای شهرستان فاریاب چند سال است که وضعیت خوبی ندارد و از سوی مسئولان هیچ‌گونه همکاری برای بازسازی آن انجام نگرفته است.

گلزار 6 شهید روستای «سرکندری» فاریاب در انتظار بازسازی

به گزارش خبرگزاری فارس از کهنوج، «سرکندری» یکی از روستاهای شهرستان فاریاب چند سال است، قبور شش شهید این روستا وضعیت خوبی ندارد و از سوی مسئولان هیچ‌گونه همکاری برای بازسازی آن انجام نگرفته است.

کلثوم شکوهی مادر شهید کرامت شکوهی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهنوج اظهار داشت: در بهشت زهرای هور سرکندری علاوه بر فرزند من پنج شهید دیگر مانند شهید هدایت خورشید، قاسم اولیایی، غلامرضا خورشیدی، عباس صوغانی و جعفر حیدری آرام گرفتند که با ابراز تأسف از سوی مسئولان تاکنون برای بازسازی قبور آنان اقدامی صورت نگرفته است.

وی افزود: برخی از خانواده‌ها این مشکل را با نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی، فرمانداری، اداره بنیاد شهید کهنوج و بخشداری در میان گذاشته‌اند که همه آنان از کمبود بودجه گلایه‌مند هستند.

شکوهی با بیان خاطراتی از فرزند شهید خود تصریح کرد: هنگامی که کرامت می‌خواست به جبهه برود، پدرش به دلیل علاقه شدیدی که به وی داشت، خواست مانع رفتن او شود، اما کرامت پدرش را قانع کرد.

وی با اشاره به سخنان فرزندش پیرامون ممانعت پدرش ابراز داشت: «پدر جان انسان باید از این دنیا برود، بنابراین بهتر است که راهی برود که راه حسین‌بن علی (ع) باشد و اسلام زنده بماند، حسین‌بن علی‌ها رفتند تا امروز نام اسلام زنده بماند، ما هم با تقدیم خون خویش برای زنده ماندن اسلام ترسی نداشته باشیم و اینگونه به سوی پروردگار بشتابیم».

شکوهی عنوان کرد: کرامت با سخنان خود توانست، رضایت پدر را جلب کند و چند روز بعد به جبهه برود که در نهایت پس از پنج ماه مفقودالاثر شد و شش ماه نیز پیکرش در منطقه ماند.

برادر شهید کرامت شکوهی نیز اذعان داشت: هنگامی که یکی از مسئولان در جریان ماجرای گلزار شهدای این روستا قرار گرفت، عنوان کرد مهم‌ترین مشکل گلزار شهدا این است که شهدا در فاصله چند متری و دور از هم دفن شده‌اند.

انتهای پیام/80007/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول