اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین پلیس راه استان زنجان خبر داد

کاهش تصادفات بین شهری در استان زنجان

جانشین پلیس راه استان زنجان از کاهش تصادفات بین شهری در استان زنجان خبر داد.

کاهش تصادفات بین شهری در استان زنجان

علی‌اصغر شیرمحمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: خوشبختانه آمار تصادفات رخ داده در جاده‌های استان نسبت به سال قبل کاهش داشته است که شاید یکی از مهم‌ترین دلایل این امر ماه مبارک رمضان باشد.

وی با اشاره به اینکه در طول یک هفته گذشته دو تصادف فوتی در جاده‌های استان اتفاق افتاده است، تصریح کرد: این تصادفات منجر به مرگ دو نفر شده است.

جانشین پلیس راه استان زنجان همچنین به اتفاق افتادن 23 تصادف جرحی در جاده‌های استان طی مدت مذکور اشاره داشت و گفت: این تعداد تصادفات در نهایت موجب مجروح شدن 31 نفر شده است.

وی در ادامه تعداد تصادفات خسارتی رخ داده در جاده‌های استان را 22 مورد اعلام کرد و افزود: خوشبختانه در این زمینه نیز شاهد کاهش آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم.

شیرمحمدی به توقیف 383 خودرو در جاده‌های استان در طول یک هفته گذشته اشاره کرد و گفت: همچنین در این مدت 126 موتورسیکلت نیز توقیف شده است.

وی خاطرنشان کرد: عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، عدم رعایت حق تقدم و همچنین انجام حرکات نمایشی از جمله جرایمی بوده است که خودروها و موتورسیکلت‌های توقیف شده داشتند.

جانشین پلیس راه استان زنجان در ادامه با تاکید بر رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توسط رانندگان افزود: با بررسی‌های به عمل آمده خستگی و خواب‌آلودگی از مهم‌ترین علل وقوع تصادفات است.

وی انحراف به چپ و همچنین رانندگی نکردن با سرعت مطمئنه را نیز از دیگر عوامل بروز تصادفات در جاده‌های استان عنوان کرد و گفت: عدم توانایی کنترل وسیله نقلیه عمده دلیل بروز تصادفات نیز از دیگر عوامل مهم بروز تصادفات است.

شیرمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه اغلب تصادفات در محل‌های نزدیک شهر اتفاق می‌افتد، تصریح کرد: همچنین از نظر زمانی نیز اغلب تصادفات بین ساعات 12 تا 18 عصر رخ می‌دهد.

انتهای پیام/73005/ب30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول