اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کردستان خبر داد

افزایش 34 درصدی درآمد صندوق صدقات کمیته امداد در کردستان

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی کردستان از رشد 34 درصدی در آمد صندوق‌های صدقه این نهاد در سه ماهه نخست سال‌جاری در این استان خبر داد.

افزایش 34 درصدی درآمد صندوق صدقات کمیته امداد در کردستان

هیوا رحیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: در حال حاضر 64 هزار و 389 صندوق صدقات در منازل، ادارات، مغازه‌ها و مراکز تجاری سطح این استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه کمیته امداد کردستان یکی از استان‌های پیشرو در بحث جمع‌‌آوری کمک‌های مردمی از طرق مختلف مانند زکات، صدقات و غیره است، گفت: در سال گذشته بیش از 21 میلیارد تومان کمک‌های مردمی در سرفصل‌های مختلف توسط این نهاد جمع‌‌آوری و در راستای رفع مشکلات نیازمندان هزینه شده است.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی کردستان درآمد صندوق‌های صدقه در سال گذشته در این استان را یک‌میلیارد و 389 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: 174 میلیون از این مبلغ برای احداث 15 واحد مسکونی محرومین و 116 میلیون تومان نیز به صورت موردی به افراد نیازمند در استان داده شده است.

رحیمی از تامین 58 مورد جهیزیه برای نوعروسان زیرپوشش امداد از محل کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده صندوق‌های صدقات خبر داد و افزود: 337 میلیون تومان به منظور پرداخت‌های ضروری و 70 میلیون تومان برای حوزه آموزش، پرداخت 290 میلیون تومان به 29 نفر متقاضی، پرداخت 17 میلیون و 500 هزار تومان هزینه تحصیلی و پرداخت 123 میلیون تومان برای خودکفایی 13 مددجو از محل جمع‌آوری کمک‌های مردمی در استان هزینه شده است.

وی از جمع‌‌آوری 452 میلیون تومان از طریق صندوق‌های صدقه در سه ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: این میزان در سال گذشته 336 میلیون تومان بوده است.

به گفته معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی کردستان، در زمینه درآمد صندوق‌های صدقه در سه ماهه نخست سال‌جاری نسبت به مدت زمان مشابه آن در سال گذشته 34 رشد داشته است.

به گفته رحیمی، شهرستان مریوان با 143 درصد نسبت به سه ماهه سال گذشته بیشترین درآمد صندوق‌های صدقه استان را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/79002/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول