اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهور گلستان اعلام کرد

شماره‎گذاری بیش از 184 هزار موتورسیکلت در گلستان/ مرگ مغزی بیشترین علت مرگ موتورسواران

رئیس پلیس راهور استان گلستان با اشاره به اینکه تا پایان سال 1391، تعداد 184 هزار و 642 دستگاه موتورسیکلت شماره‎گذاری شده است گفت: علت مرگ بیشتر حادثه‎دیدگان موتورسیکلت مرگ مغزی است.

شماره‎گذاری بیش از 184 هزار موتورسیکلت در گلستان/ مرگ مغزی بیشترین علت مرگ موتورسواران

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی‎اصغر مهری شامگاه دوشنبه در گفت‎و‎گو با خبرنگاران استان اظهار داشت: تا پایان سال 1391 تعداد 184 هزار و 642 دستگاه موتورسیکلت شماره‎گذاری شده است و حدود 20 هزار دستگاه نیز بدون پلاک و یا با پلاک غیرمجاز در اختیار مردم است.

وی ادامه داد: بر این اساس جامعه هدف در استان گلستان حدود 200 هزار دستگاه موتورسیکلت است.

مهری بیان کرد: در یک نسبت آماری این 200 هزار دستگاه نسبت به کل وسایل نقلیه استان که شماره‎گذاری شده آماری معادل 39 درصد وسایل نقلیه استان است.

رئیس پلیس راهور استان گلستان افزود: در صورتی که این آمار را با جمعیت کل استان مقایسه کنیم به این نتیجه می‎رسیم که 12 درصد مردم استان گلستان دارای موتورسیکلت هستند.

وی گفت: بررسی‎ها نشان داده که بیشترین علل اشتیاق گلستانی‎ها از موتورسیکلت فاصله نزدیک روستاها و شهرها، تراکم جمعیت و هوای معتدل در استان است که اجازه می‎دهد مردم در تمام فصل‎های سال از موتورسیکلت استفاده کنند.

مهری ابراز داشت: کاربری موتورسیکلت نیز در گلستان بیشتر برای کار، تفریح، سفرهای بین‎شهری و حمل بار است.

رفتار پرخطر موتورسواران عامل اصلی تصادف‎ها

رئیس پلیس راهور استان گلستان خاطرنشان کرد: رفتارهای پرخطر موتورسیکلت‌سواران عامل بسیار تاثیرگذار در بروز تصادف‎های رانندگی و به خصوص تصادف‎های منجر به فوت است.

مهری اضافه کرد: از جمله رفتارهای پرخطر موتورسیکلت‌سواران می‎توان به حرکت برخلاف مسیر مجاز، سرعت غیرمجاز، رانندگی در شب بدون سیستم روشنایی در جلو و عقب وسیله نقلیه و سوار کردن چند نفر در ترک موتورسیکلت اشاره کرد.

وی متذکر شد: حمل غیرمتعارف بار و اشیاء، یکی دیگر از عواملی است که می‎تواند تعادل موتورسوار را برهم بزند و باعث تصادف شود.

رئیس پلیس راهور استان گلستان تاکید کرد: انجام حرکات نمایشی و مکالمه با تلفن همراه در هنگام رانندگی با موتورسیکلت بیشترین رفتار پرخطری است که از سوی رانندگان موتورسیکلت مشاهده شده که یکی دیگر از دلایل اصلی وقوع تصادفات است.

وی افزود: به دلیل اینکه موتورسیکلت وسیله نقلیه مطمئنی نیست اگر در تصادف مقصر هم نباشد به طور قطع راکب موتورسیکلت آسیب‎پذیر است.

علت مرگ بیشتر حادثه‎دیدگان موتورسیکلت مرگ مغزی است

رئیس پلیس راهور استان گلستان تصریح کرد: بالغ بر 75 درصد افراد حادثه دیده از ناحیه جمجمه دچار آسیب شده‎اند.

مهری گفت: علت مرگ بیشتر حادثه‎دیدگان موتورسیکلت مرگ مغزی و حوادث به دنبال ضربه مغزی بوده است.

وی در پایان ابراز داشت: به طور طبیعی می‎شود با روش‎های بسیار مناسب همانند استفاده از وسایل ایمنی از این میزان مرگ و میر جلوگیری کرد.

انتهای پیام/83004/ط30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول