اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهور استان گلستان:

نیمی از کشته‎های تصادفات گلستان موتورسواران هستند

رئیس پلیس راهور استان گلستان در آمار تکان‌دهنده‎ای گفت: نزدیک به نیمی از کشته‎های تصادفات رانندگی استان را موتور‎سواران تشکیل‎ می‌دهند.

نیمی از کشته‎های تصادفات گلستان موتورسواران هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی‎اصغر مهری صبح امروز در جمع مدیران شهرستان گرگان اظهار کرد: تا پایان سال 1391 در بخش درون‎شهری راکبان موتورسیکلت در وقوع 30 درصد تصادف‎های منجر به فوت مقصر بوده‎اند.

وی ادامه داد: همچنین راکبان موتورسیکلت در 43 درصد از وسایل درگیر در تصادف فوتی نقش داشته‎اند.

مهری اضافه کرد: تعداد 59 نفر معادل 48 درصد از کشته‎های سال گذشته در شهرهای استان گلستان موتورسیکلت‎سواران بوده‎اند.

*216 نفر از کشته‎های گلستان موتورسواران بوده‎اند

رئیس پلیس راهور استان گلستان خاطرنشان کرد: در بخش بین‎ شهری نیز در استان 157 نفر یعنی معادل 5/41 درصد از کشته‎های تصادفات‎ فوتی موتورسواران بوده‎اند.

وی افزود: همچنین تعداد 2 هزار و 43 نفر یعنی معادل 51 درصد از مصدومان تصادفات را موتورسیکلت‎سواران تشکیل می‎دهند.

مهری اضافه کرد: 216 نفر از کشته‎های استان گلستان در سال 1391 یعنی معادل 43 درصد و حدود نیمی از کل کشته‎های تصادفات رانندگی را موتورسواران به خود اختصاص می‌دهند.

*229 مورد مرگ ‎و‎ میر موتورسواران در سال 91

رئیس پلیس راهور استان گلستان تصریح کرد: در سال 1391، 229 مورد مرگ ‎و‎ میر ناشی از حوادث ترافیکی با موتورسیکلت ثبت ‎شده که این آمار در سه ماه ابتدای سال 1392، 101 مورد بوده است.

مهری گفت: در چهار ماه ابتدای سال‌جاری حدود 9 نفر نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش فوتی تصادف‎های رانندگی را داشته‎ایم و حدود 28 درصد تصادف‎های منجر به فوت در این مدت مربوط به موتورسواران بوده ‎است.

وی اضافه کرد: ‎ 57 درصد مصدومان حوادث رانندگی در مدت مذکور نیز موتورسیکلت‎سواران بوده‎اند که در شهرهای مختلف این تناسب متفاوت است.

*66 درصد افراد حادثه‌دیده زیر 30 سال سن دارند

رئیس پلیس راهور استان گلستان تاکید کرد: آمارها بیانگر این است که بیش از 42 درصد مرگ و میر تصادفات و حوادث ترافیکی ناشی از برخورد با موتورسیکلت است و راکبان موتورسیکلت دچار حادثه می‎شوند.

وی اضافه کرد: استان گلستان رتبه نخست را در مرگ موتورسیکلت‎سواران در اثر سانحه رانندگی دارد که این رتبه نگران‎‌کننده در سال‌جاری به دوم تنزل پیدا کرده است.

مهری تصریح کرد: این آمار دو برابر متوسط کشوری است.

رئیس پلیس راهور استان گلستان در پایان گفت: عمده این افراد جوانان هستند و بر اساس گزارش‎ها 66 درصد افراد حادثه‎دیده زیر 30 سال سن دارند که این موضوع قابل تأمل است.

انتهای پیام/83004/ز40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول