اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی چهار ماهه امسال رخ داد

وقوع 3 قتل در تویسرکان/ کشف 4 کیلوگرم انواع مواد مخدر

فرمانده نیروی انتظامی تویسرکان از وقوع سه قتل طی چهار ماهه سال جاری در تویسرکان خبر داد و گفت: قاتلان هر سه قتل دستگیر و به مراجع قانونی تحویل داده شدند.

وقوع 3 قتل در تویسرکان/ کشف 4 کیلوگرم انواع مواد مخدر

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، مظاهر کاظمی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران این شهرستان از وقوع سه قتل از ابتدای سال جاری تاکنون در تویسرکان خبر داد و در تشریح قتل اخیر اظهار داشت: روز 18 تیر ماه امسال از طریق تلفن 110 خبر کشف جسد مردی در حوزه جاده خرم‌رود به تویسرکان در سه‌راهی روستای عین‌آباد به کلانتری 12 داده شد.

وی ادامه داد: مأموران ما پس از حضور در محل مورد نظر با جسد مردی 48 ساله با پوشش لباس راحتی و بدون کفش رها شده در حاشیه جاده روبرو شدند و سریعاً مورد را به اطلاع پزشکی قانونی و مراجع قضایی برای انجام تدابیر لازم رساندند.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان تویسرکان با اشاره به اینکه هویت جسد کشف شده با حضور قاضی کشیک پس از انتقال به بیمارستان با انجام معاینات اولیه مشخص شد، افزود: جسد کشف شده متعلق به مردی 48 ساله با نام محمد ترکاشوند فرزند الله‌زمان، کاسب، متأهل و شهروند تویسرکانی ساکن خیابان شهدا شناسایی شد.

وی با بیان اینکه این رخداد به سبب اهمیت آن در دستور کار پلیس قرار گرفت، تأکید کرد: با توجه به مدارک و دلائل جمع‌آوری شده و همچنین اقدامات پلیس، در ابتدای امر چهار نفر مظنون به قتل شناسایی شدند.

کاظمی افزود: سرانجام پس از تحقیقات و کنترل‌های بی‌وقفه نیروی پلیس شهرستان دو نفر؛ یکی مرد و دیگری زن با هویت معلوم را شناسایی و با حکم مرجع قضایی دستگیر کردند.

وی ادامه داد: قاتلان در بازجویی‌های اولیه انجام شده به جرم خود اعتراف و هم اکنون با قرار بازداشت موقت در زندان به سر می‌برند.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان تویسرکان با اشاره به اینکه زمان قتل تا کشف جسد هشت ساعت بوده، در خصوص نحوه قتل محمد ترکاشوند، گفت: قاتلین ابتدا با یک جسم سخت به سر مقتول ضربه وارد کرده و سپس او را از ناحیه گردن خفه کردند.

وی بخشی از انگیزه قتل را خانوادگی اعلام و تصریح کرد: به محض ریشه‌یابی و تحقیقات گسترده مرجع قضایی دلائل ارتکاب قتل اطلاع‌رسانی می‌شود.

کاظمی با بیان اینکه از ابتدا سال جاری تا کنون سه قتل در تویسرکان رخ داده است، متذکر شد: قتل نخست در حوزه ملایر رخ داده و جسد مقتول ملایری در حوزه شهر فرسفج رها شده بود، که با تلاش مأموران پلیس قاتل شناسایی، دستگیر و به مراجع قانونی تحویل داده شد.

وی دومین قتل را در حوزه کلانتری 12 تویسرکان مرتبط به مسائل خانوادگی دانست و افزود: قاتلان هر سه فقره قتل صورت گرفته دستگیر و به مراجع مربوطه تحویل داده شده‌اند.

*کشف 4 کیلو گرم انواع مواد مخدر در تویسرکان

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان تویسرکان در ادامه این نشست عملکرد این نهاد را در چهار ماهه سال جاری در شهرستان برای خبرنگاران تشریح و ابراز داشت: چهار کیلوگرم انواع مواد مخدر در چهار ماهه امسال با همت و تلاش مأموران کشف و ضبط شد.

وی به دستگیری 210 نفر قاچاقچی اشاره کرد و گفت: از مجموع افراد دستگیر شده در این خصوص 72 نفر قاچاقچی و 138 نفر معتادان تابلو و ولگرد بوده‌اند.

کاظمی، هشت قبضه اسلحه جنگی و شکاری، یک قبضه نارنجک دستی، یک هزار و 192 تیر فشنگ جنگی با دستگیری هشت نفر در این رابطه از کشفیات چهار ماهه امسال عنوان کرد.

وی کشف 840 لیتر سوخت قاچاق، 975 کیلوگرم چای، جمع‌آوری 894 فقره تجهیزات ماهواره‌ای، 970 عدد انواع لوازم الکتریکی، 300 جفت البسه خانگی را از کشفیات ناجا در حوزه کالای قاچاق اعلام کرد.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان تویسرکان در ادامه کشف 5 هزار و 150 کیلوگرم کود شیمیایی، 418 قلم لوازم آرایشی، 25 دستگاه لوازم خانگی و بیش از شش تن برنج خارجی و رب گوجه فرنگی را بخشی دیگر از اقدامات انتظامی تویسرکان دانست.

وی متذکر شد: 45 نفر در بحث قاچاق لوازم خانگی و 35 نفر متخلف در بحث تجهیزات ماهواره‌ای در مدت چهار ماهه امسال دستگیر شدند.

کاظمی از انجام 81 طرح نقطه‌ای و منطقه‌ای در بازه زمانی چهار ماهه امسال در شهرستان خبر داد و افزود: طی این برنامه نقاط آلوده به مواد مخدر، محل‌های پاتوق معتادان، نگه‌داری وسائل مسروقه و عاملان و دلالان خرید و فروش اموال مسروقه شناسایی و پاکسازی شد.

*تخلف در ماه رمضان امسال نسبت به سال گذشته در تویسرکان کمتر شده است

وی در بخش دیگر از سخنانش از ساماندهی تالارها و رستوران‌ها برای سرویس دهی به مسافران و مهمانان در شهرستان خبر داد و افزود: سه واحد دارای پروانه در ماه مبارک رمضان برای ارائه خدمات روزانه فعالیت دارند.

فرمانده نیروی انتظامی تویسرکان به انجام 85 تذکر لسانی توسط عوامل گشتی پیاده، خودرویی و موتورسیکلت از روزهای نخست ماه مبارک رمضان تا به امروز اشاره کرد و افزود: 59 نفر به علت عدم رعایت مسائل شرعی و تظاهر به روزه‌خواری دستگیر که با اظهار ندامت آزاد شدند.

وی گفت: از تعداد افراد دستگیر شده پنج نفر به خاطر اصرار بر انجام فعالیت غیر قانونی و روزه‌خواری با تشکیل پرونده به مرجع قانونی ارجاع داده شد.

کاظمی از پلمب دو واحد غذایی در ماه ضیافت خبر داد و ابراز داشت: تنها دو اغذیه‌فروشی در دو ترمینال شهرستان مجاز به عرضه غذای سرد هستند.

وی افزود: در ماه مبارک رمضان همه کبابی‌ها، رستوران‌ها، سفره‌خانه‌ها و ساندویچ‌فروشی‌ها تعطیل فقط یک ساعت قبل از اذان می‌توانند برای ارائه خدمات مقدمات کار را فراهم و به مردم خدمات عرضه کنند.

فرمانده نیروی انتظامی تویسرکان در پایان اظهار داشت: تظاهر به روزه‌خواری و رعایت نکردن اصول شرعی در ماه ضیافت از ابتدای این ماه تاکنون نسبت به سال گذشته کمتر شده است.

انتهای پیام/89010/خ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول