اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت دهدشت تاکید کرد

لزوم توجه به رعایت شرایط بهداشتی در تهیه زولبیا و بامیه

رئیس مرکز بهداشت کهگیلویه با اشاره به افزایش مصرف شیرینی‌جات به‌ویژه زولبیا و بامیه در ماه رمضان از مردم خواست زولبیا و بامیه را از مراکز تهیه و توزیع معتبر با رعایت شرایط بهداشتی تهیه کنند.

لزوم توجه به رعایت شرایط بهداشتی در تهیه زولبیا و بامیه

سید محمد هاشم طاعتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه با اشاره به اجرای طرح تشدید نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در ماه رمضان اظهار داشت: به مردم توصیه می‌شود زولبیا و بامیه را از مراکز تهیه و توزیع معتبر که شرایط بهداشتی را رعایت می‌کنند، تهیه کنند.

وی با بیان این‌که بهتر است از مصرف زولبیا و بامیه خودداری شود، تصریح کرد: در صورت تمایل به مصرف، نکات بهداشتی در تهیه این شیرینی در نظر گرفته شود.

رئیس مرکز بهداشت کهگیلویه با اشاره به ویژگی‌های ظاهری زولبیا و بامیه سالم افزود: این شیرینی باید دارای عطر، طعم و رنگ روشن باشد و سوختگی و رنگ قهوه‌ای در آن مشاهده نشود.

وی ادامه داد: ذرات سوخته شده روی زولبیا و بامیه نباید وجود داشته باشد و از نگهداری طولانی مدت در منزل نیز باید پرهیز شود.

طاعتی اجرای طرح تشدید نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی از ابتدای ماه رمضان در دهدشت را متذکر شد و گفت: بازرسان شبکه بهداشت به صورت ویژه بر این مراکز نظارت می‌کنند.

این کارشناس بهداشت با بیان این‌که این طرح تا پایان رمضان ادامه خواهد داشت، ادامه داد: این طرح با مشارکت 20 کارشناس بهداشت محیط در 10 گروه ویژه در حال اجرا است.

وی ادامه داد: در این طرح  از عرضه زولبیا، بامیه، شیرینی‌های سنتی ویژه ماه مبارک رمضان و خرما به صورت فله‌ای، روباز و یا در بسته‌بندی‌های غیرمجاز مانند جعبه‌های شیرینی غیر بهداشتی و کیسه‌های بازیافتی، جلوگیری می‌شود.

طاعتی با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان با فصل گرما خاطرنشان کرد:  تشدید گرما به‌ویژه در منطقه کهگیلویه، لزوم نظارت بر مواد غذایی بازار و تأمین سلامت روزه‌داران را جدی‌تر کرده است.

انتهای پیام/82016/م20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول