اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه میناب:

روز قدس ریشه در مبانی اسلام دارد

امام جمعه میناب گفت: روز قدس ریشه در مبانی اسلام دارد.

روز قدس ریشه در مبانی اسلام دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب واقع در شرق مرکز هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین میرزا حسین معتمدی فر در خطبه‌های امروز نماز جمعه میناب با اشاره به اهمیت روز قدس اظهار داشت: توجه به مسائل و مباحث اجتماعی و بین المللی از مهمترین ویژگی‌های دین مبین اسلام است و اسلام قوی‌ترین و محکم‌ترین بحث‌ها را در این زمینه دارد.

وی در ادامه با بیان این که امام خمینی (ره) بزرگترین فقیه و مجتهد است، نامگذاری جمعه آخر ماه رمضان به عنوان روز قدس را ابتکاری از سوی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ذکر کرد و افزود: روز جهانی قدس ریشه در مبانی اسلام دارد.

امام جمعه میناب همچنین به کشتار مسلمانان در کشورهای میانمار، بحرین، سوریه و عربستان اشاره کرد و با بیان این که مسلمانان را در این مناطق همانند چوب به آتش می‌کشند گفت: در کنار روز قدس باید روزی را ویژه این کشورها داشته باشیم.

معتمدی فر رواج و گسترش تفکر صهیونیسم را خطری برای دنیا عنوان کرد و گفت: اگر این تفکر در دنیا ریشه دواند خانمانسوز خواهد بود.

خطیب نماز جمعه میناب در ادامه بیداری اسلامی را نشات گرفته از روز قدس و از دستاوردهای این روز عظیم برشمرد و افزود: شعله روز قدس اکنون دامنه استکبار را گرفته است.

وی در ادامه ایجاد اهرم فشار بر رژیم صهیونیستی و زیر سئوال بردن دولت‌های مرتجع عربی را از دیگر برکات روز قدس عنوان کرد.

معتمدی فر در بخش دیگری از خطبه‌ها به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با گروه‌های مختلف اشاره کرد و بیان داشت: قشر دانشجو باید به دنبال علم و دانش باشد.

وی ادامه داد: سبقه علم آموزی دانشجویان باید از سایر فعالیت‌ها بیشتر باشد و دانشجو تلاش کند روحیه تشنگی علم و دانش را در خود تقویت کند.

*رفتار صدا و سیما مغرضانه است

وی همچنین با گلایه از صدا و سیما، پخش مکرر اخبار مربوط با تحریم‌های جدید را کاری نادرست دانست و با ذکر این مطلب که وظیفه صدا و سیما تنها روشنگری است گفت: قرار دادن تصویر رئیس جمهور منتخب مردم در کنار مباحث تحریم‌ها عملی مغرضانه است.

وی اظهار داشت: ملت شریف ایران تحریم‌ها را عزت‌مندانه پشت سر می‌گذارد.

*ویژه شدن فرمانداری میناب نیز دردی را دوا نکرده است

امام جمعه میناب در ادامه خطبه‌ها با اشاره به اتمام کار دولت دهم و آغاز به کار دولت جدید گفت: رئیس جمهور در آخرین سفر  خود به شهرستان میناب قول‌هایی داد و راه نهایی برون رفت از مشکلات این شهرستان را در ویژه شدن آن عنوان کرد و با وجود این که عنوان ویژه به آن اضافه شد ولی مشکلی از مشکلات آن حل و مرتفع نشد.

وی گفت: در دولت‌های نهم و دهم راه‌ها ساخته شد ولی مسیر دو راهی رودان تا میناب همچنان ماند، استخرهای شنا احداث شد ولی جوانان مینابی هنوز از استخر بی‌بهره‌اند و ساختمان آن نیمه تمام است.

معتمدی فر افزود: برای همه نقاط کشور کارهای فراوان شد ولی برای حل مشکلات دخترها و پسرهای میناب کاری نشد و معضل قاچاق همچنان در میناب رواج دارد.

امام جمعه میناب اظهار داشت: بنده به عنوان وظیفه در محضر رئیس جمهور همه درد و دل‌های مردم را بیان کردم و ایشان هم قول‌هایی داد ولی هیچ‌کدام عملی نشد و برای آن کاری نکرد.

معتمدی فر تاکید کرد: مردم همیشه در صحنه میناب تا مرز شهادت پای علم انقلاب و آرمان‌های امام ایستاده‌اند.

انتهای پیام/88004/ق40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول