اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی

سایت دوره بین‌المللی MIT جهاد دانشگاهی رفسنجان افتتاح شد

با حضور معاون جهاد دانشگاهی استان کرمان سایت دوره بین‌المللی MIT جهاد دانشگاهی رفسنجان به مناسبت سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی افتتاح شد.

سایت دوره بین‌المللی MIT جهاد دانشگاهی رفسنجان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، شب گذشته با حضور معاون جهاد دانشگاهی استان کرمان و جمعی از مسئولان این شهرستان، سایت دوره بین‌المللی MIT جهاد دانشگاهی رفسنجان به مناسبت سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی افتتاح شد.

حسین پورموسی معاون جهاد دانشگاهی استان کرمان جهاد دانشگاهی را نهادی برگرفته از انقلاب اسلامی خواند و اظهار داشت: کارهای پژوهشی و تحقیقاتی بزرگی در سطح کشور توسط این نهاد انجام می‌گیرد.

وی تصریح کرد: کار این مجموعه همگام با فناوری‌های نوین است و با توجه به مشکلات بودجه‌ای و ساختاری باز هم در تمام شهرستان‌ها سعی بر این است که نمایندگی‌های آن تاسیس شود.

وی خاطر نشان کرد: اگر توسعه، اشتغال و خدمات‌رسانی صورت گیرد چه به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم افراد باید آموزش ببینند و افرادی موفق‌تر هستند که اطلاعاتشان به روز باشد و به قوانین و مقررات اشراف داشته باشند بنابراین جهاد دانشگاهی با بهره‌گیری از دانش و تخصص روز توانسته این مهم را فراهم کند.

پورموسی با تاکید بر کیفیت کار و خدمات اظهار داشت: تاسیس جهاد دانشگاهی در بسیاری از شهرستان‌ها رقابت را برای ارتقای کیفیت به‌وجود آورده و این کمک بزرگی برای کیفیت به حساب می‌آید.

وی از تاسیس جهاد دانشگاهی در شهرستان بافت خبر داد و گفت: کسی باور نمی‌کرد این مرکز بتواند در این شهرستان این قدر پیشرفت داشته باشد و امروز با راه‌اندازی 14 مرکز کامپیوتر و شش مرکز زبان به موفقیت دست یافته است و پاسخ مخالفان را داده است.

معاون جهاد دانشگاهی استان کرمان به آموزش دهیاران در سطح استان کرمان اشاره کرد و ادامه داد: یک‌هزار و 500 دهیاری در استان کرمان وجود دارد و طبق آخرین نرم‌افزار آموزشی که سماک نام دارد، تمام دهیاری‌ها باید به آن مجهز باشند و استان کرمان نخستین استان برای این کار است که این آموزش را از طریق جهاد دانشگاهی ارائه می‌دهد.

وی افزود: دوره‌های بزرگ جهاد دانشگاهی در مراکز استان‌ها هستند اما در شهرستان‌هایی نظیر رفسنجان که از ظرفیت بالایی برخوردار است، این دوره‌ها برگزار می‌شود و نمونه آن دوره بین‌المللی NIIT و این دوره که امروز افتتاح می‌شود به نام MIT است.

پورموسی ارائه خدمات مشاوره شغلی و دیگر خدمات این نهاد را مهم و مؤثر خواند و گفت: شرکت‌کنندگان در دوره‌های مذکور نگرانی برای بازار کار خود را ندارند و دوره‌های تخصصی مشاوره‌ای جهاد دانشگاهی کاربرد بیشتری نسبت به دوره‌های دانشگاهی دارد.

وی به مؤسسه رویان اشاره کرد و افزود: این مؤسسه در خاورمیانه نمونه است و در بانک خون بند ناف تعداد زیادی زوج جوان نام‌نویسی کرده‌اند.

پورموسی تاکید کرد: مسئولان برای پیشرفت‌ها باید همکاری و همراهی لازم را داشته باشند چرا که ما دانشگاه جامع علمی کاربردی، فنی و حرفه‌ای و مؤسسات دیگری داریم در سطح کشور که حتی نتوانسته‌ایم یک برندسازی و نمادسازی مانند شرکت مایکروسافت برای خودمان داشته باشیم.

وی افزود: صدای ایران به گونه‌ای به گوش جهان رسیده که صدای ایستادگی است بنابراین این تحریم‌ها را باید بشکنیم و به سوی تولید و پیشرفت علمی گام بیشتری برداریم.

انتهای پیام/80016/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول