اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن صنفی خبرنگاران آذربایجان غربی:

خبرنگاران بازوهای قوی نظام در امر اطلاع‌رسانی هستند

رئیس انجمن صنفی خبرنگاران آذربایجان غربی گفت: خبرنگاران با تمام قوای خود در برابر شبیخون فرهنگی و جنگ نرم دشمنان ایستادگی کرده و بازو‌های قوی این نظام اسلامی محسوب می‌شوند.

خبرنگاران بازوهای قوی نظام در امر اطلاع‌رسانی هستند

یوسف رحیمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه به مناسبت روز خبرنگار اظهار داشت: خبرنگاری کار اولیای الهی است و کار خبری سبب تعالی انسان و رشد و شکوفایی جامعه می‌شود.

وی ادامه داد: خبرنگاری هم‌رده با بالندگی و فرهیختگی است به طوری که دانایی مبنا و زیربنای ساختن و آباد کردن یک جامعه است.

وی با تاکید بر اینکه خبرنگار مداح و روضه‌خوان نیست، افزود: بارها این مطلب در محافل مختلف بین اصحاب رسانه تاکید شده است ولی همچنان عده‌ای سبک و مرام مداحی و عده‌ای دیگری مشق‌کردن روضه را در پیش گرفتند بنابراین، این فرآیند باید با همکاری اصحاب رسانه اصلاح شود.

رحیمی تصریح کرد: همه نظام‌هایی کارآمد باید مرهون اقدامات ارزنده تمام افرادی که در آگاهی، روشنگری و انتقال واقعیت‌های جامعه سهیم هستند، باشند.

رئیس انجمن صنفی خبرنگاران آذربایجان غربی با اشاره به نقش خبرنگاران در روشنگری جامعه، گفت: نقش خبرنگاران نقشی بی‌بدیل در جامعه است.

وی با بیان این مطلب که بخش عمده توفیقات سازمان‌ها و ادارات مدیون خبرنگاران است، گفت: خبرنگاران به صورت حرفه‌ای به وظیفه خود پرداخته‌اند و با انگیزه، کار خود را دنبال کرده‌ و بستر مناسب برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه فراهم کرده‌اند.

وی در پایان یکی از مهم‌ترین آسیب‌های موجود در عرصه رسانه آذربایجان غربی را نامشخص بودن تعداد خبرنگاران دانست و خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در آذربایجان غربی حدود 170 خبرنگار شناسایی شده است ولی با توجه به اینکه معیار مشخصی برای تعیین خبرنگار از غیر خبرنگار وجود ندارد در تعداد آنها اختلاف اساسی وجود دارد لذا این مشکل وقتی بیشتر حاد می‌شود که هم افراد با سابقه کار چندساله و هم افرادی با سابقه کار چند هفته‌ای، خود را خبرنگار می‌نامند، همچنین عده‌ای از مدیران مسئول و صاحب‌امتیازها نیز خود را در گروه خبرنگاران قرار می‌دهند.

انتهای پیام/61009/ط20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول