اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین‌بار در خراسان جنوبی

طبقه‌بندی معلولان با رویکرد جدید انجام می‌شود

طبقه‌بندی بین‌المللی عملکرد، ناتوانی (معلولیت) و سلامت (ICF) برای نخستین‌بار در خراسان جنوبی اجرا می‌شود.

طبقه‌بندی معلولان با رویکرد جدید انجام می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی صبح امروز در حاشیه کارگاه آموزشی کشوری طرح طبقه‌بندی جدید معلولیت‌ها که با حضور کیوان دواتگران مدیرکل دفتر توانمند‌سازی معلولان سازمان بهزیستی کشور و جمعی از کارشناسان کشوری برگزار شد، اظهار کرد: تشخیص معلولیت، طبقه‌بندی و تعیین درصد کم توانی یا از کارافتادگی معلولان تاکنون بر مبنای دیدگاه سنتی انجام شده است.

محمدحسن اکبری‌مطلق افزود: در دیدگاه سنتی طبقه‌بندی معلولان، تنها با لحاظ نمودن میزان نقص جسمانی و بدون در نظر گرفتن شرایط محیطی و کیفیت انجام فعالیت‌های خودیاری و مشارکت اجتماعی افراد کم‌توان انجام می‌شده است.

وی با بیان اینکه کمیسیون‌های تشخیص معلولیت بهزیستی ساماندهی شده است، تصریح کرد: در رویکرد جدید میزان از کار افتادگی با اندازه‌گیری همه عوامل تاثیرگذار از جمله نوع و مقدار نقص جسمی، توانایی انجام فعالیت‌های روزمره زندگی و مشارکت اجتماعی و همچنین عوامل محیطی و ویژگی‌های فردی تعیین می‌شود.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی هدف طبقه‌بندی جدید را تلاش به منظور تامین شرایط رفاه و سلامت زیستی، روانی، اجتماعی و معنوی معلولان در همه زمینه‌ها عنوان کرد و گفت: رسالت سازمان بهزیستی بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات به منظور کمک به معلولان برای دستیابی به استقلال و توانمندی و در نهایت حضور مستمر در فعالیت‌های اجتماعی است.

انتهای پیام/69008/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول