اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کاردرمانی بیماران نخاعی اصفهان:

حقوق معلولان آسیب نخاعی روزانه 1500 تومان است

مسئول ورزش و کاردرمانی انجمن حمایت از بیماران آسیب نخاعی اصفهان گفت: روزانه یک‌هزار و 500 تومان حقوق از سوی بهزیستی به معلولان آسیب نخاعی دارای خانواده اختصاص داده می‌شود و معلولان با این حقوق نا‌چیز قادر به ادامه زندگی نیستند.

حقوق معلولان آسیب نخاعی روزانه 1500 تومان است

احمد نیما‌فر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه هر فرد بیمار دارای ضایعه نخاعی روزانه باید هزینه‌های بالایی را برای ادامه زندگی خود بپردازد، اظهار داشت: اما درآمد‌های این افراد در مقابل این هزینه‌ها محدود و نا‌چیز است و هیچ مجموعه‌ای نیز از معلولان حمایتی نمی‌کند.

وی با بیان اینکه در گذشته وسایلی از سوی بهزیستی به عنوان کمک وسایل بهداشتی به معلولان آسیب نخاعی اختصاص داده می‌شد، اضافه کرد: البته کمک وسایل بهداشتی بهزیستی به معلولان محدود بوده و درصد محدودی از نیاز‌های معلولان با استفاده از این کمک‌ها برطرف می‌شود.

مسئول ورزش و کاردرمانی انجمن حمایت از بیماران آسیب نخاعی استان اصفهان تصریح کرد: اما در حال حاضر بهزیستی به دلیل وجود محدودیت‌های بودجه‌ای کمک‌های خود را به معلولان آسیب نخاعی قطع کرده است.

این مسئول با تاکید بر اینکه معلولان آسیب نخاعی در صورت عدم استفاده از وسایل بهداشتی دچار زخم بستر می‌شوند، ادامه داد: در حال حاضر وضعیت جسمانی سه نفر از معلولان آسیب نخاعی عضو این انجمن به دلیل زخم بستر وخیم است.

نیما‌فر با اشاره به اینکه معلولان آسیب نخاعی روزانه برای تخلیه ادرار خود باید روزانه شش عدد ملاتون استفاده کنند، تاکید کرد: عدم استفاده از ملاتون توسط معلولان سبب ایجاد بیماری‌های کلیوی برای معلولان آسیب نخاعی می‌شود.

مسئول ورزش و کاردرمانی انجمن حمایت از بیماران آسیب نخاعی استان اصفهان با تاکید بر اینکه معلولان آسیب نخاعی ماهانه 48 هزار تومان از سوی بهزیستی دریافت می‌کنند، افزود: روزانه یک‌هزار و 500 تومان حقوق از سوی بهزیستی به معلولان آسیب نخاعی دارای خانواده اختصاص داده می‌شود و معلولان با این حقوق نا‌چیز قادر به ادامه زندگی نیستند.

وی با بیان اینکه معلولان آسیب نخاعی انتظارات بسیاری دارند، گفت: چرا که این افراد ماهیانه حداقل باید یک و نیم میلیون تومان برای ادامه زندگی خود هزینه کنند.

این مسئول با اشاره به ضرورت توجه دولت و مسئولان دولتی به مشکلات و چالش‌های معلولان اذعان داشت: مسئولان و دولت باید درد‌های معلولان را لمس کنند و اعتبارات مورد نیاز را برای رفع مشکلات معلولان اختصاص بدهند.

انتهای پیام/63004/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول