اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شیراز:

مسئولان در تحقق قطب قرآنی شدن فارس کوتاهی نکنند

امام جمعه شیراز گفت: مسئولان و دست‌اندرکاران قرآنی فارس در تحقق قطب قرآنی شدن این استان در کشور کوتاهی نکنند.

مسئولان در تحقق قطب قرآنی شدن فارس کوتاهی نکنند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی در دیدار اعضای تشکل قرآنی شمیم و اعضای شورای راهبردی قرآن این استان با بیان اینکه شهر شیراز از قدیم مرکز مذهب و قرآن بوده است، اظهار داشت: ابن‌بطوطه نقل می‌کند که در سفر از کازرون به بوشهر در زاویه شیخ ابواسحاق قاریان قرآن جمع بودند و ظهر و شب قرآن قرائت می‌کردند و هزینه‌های زندگی آنها از موقوفات تامین می‌شد.

وی افزود: ابن‌بطوطه می‌گوید که در شهر شیراز در پیشخوان مغازه‌ها قرآن قرار داده بودند و می‌گفتند علت این کار این است که می‌خواهیم ساعات فراغت را با قرآن مانوس شویم و به قرآن پناه بریم و به قرائت قرآن مشغول باشیم.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: شیراز تنها شهری است که ورودی آن دروازه قرآن است و در حالی که در زمان رضاشاه دروازه قرآن را به بهانه تعریض جاده‌ها خراب کردند، اما بلافاصله تجار شهر به‌طور مجدد این دروازه را ساختند و ورودی شهر شیراز را قرآنی قرار دادند.

ایمانی با اشاره به وجود دانشگاه علوم قرآنی و مرکز تربیت مربی و حفاظ قرآن توسط آیت‌الله مکارم شیرازی در استان فارس ابراز داشت: وجود مؤسسات قرآنی که حتی در خارج از این استان موفق عمل کرده‌اند و آوازه کار آنان به استان‌های همجوار رسیده است و در خارج از فارس نیز شعبه دارند و مشغول فعالیت‌های قرآنی هستند و حضور کاتبان برجسته قرآن مانند احمد نیریزی و دیگر کاتبان برجسته کشوری در شیراز و فارس دلیل مضاعفی بر مستعد‌بودن این استان برای عنوان قطب قرآنی است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس ادامه داد: در هیچ جای کشور شاعری مانند حافظ وجود ندارد که اشعارش را با الهام از قرآن سروده باشد و نیز تخلص به حافظ منحصر به شاعر شیرازی است.

ایمانی تصریح کرد: به‌دلیل وجود مناسباتی که در شهر مقدس شیراز و فارس وجود داشته است این استان را به عنوان قطب قرآنی کشور مطرح کردیم.

امام جمعه شیراز افزود: مناسبت‌های مختلفی باعث شده که بدانیم، می‌شود در استان فارس قطب قرآنی تشکیل شود و انوار آن به دیگر استان‌ها سرایت کند.

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: قطب قرآنی شدن فارس کاری بلند، عظیم و سترگ است و به همکاری تمام مسئولان و دست‌اندرکاران قرآنی این استان نیاز دارد که باید در تحقق قطب قرآنی شدن فارس کوتاهی نکنند.

ایمانی اضافه کرد: باید اهداف بلندی تعریف و زیرساخت‌های مورد نیاز برای قطب قرآنی شدن استان فارس آماده شود.

امام جمعه شیراز بیان داشت: تمام مجموعه‌هایی که در حوزه قرآن و خارج از محدوده اداری و کاری توانایی انجام فعالیت‌های مردمی را دارند باید همکاری کنند و به جایی برسیم که حتی روستاها نیز زیر پوشش فعالیت‌های قرآنی قرار داده شوند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان فارس افزود: مسئولان دست به دست یکدیگر دهند تا برای قرآنی شدن این استان برنامه‌ریزی کنیم و تمام امکانات برای این کار بسیج شود.

امام جمعه شیراز در ادامه خاطرنشان کرد: مهمتر از برنامه‌ریزی، مصمم بودن و عشق و علاقه به این کار است.

انتهای پیام/ 2448/غ/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول