اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو انجمن حمایت از معلولان آسیب نخاعی اصفهان:

معلولان آسیب نخاعی گرفتار هزینه‌های بالای درمانی هستند

عضو انجمن حمایت از معلولان آسیب نخاعی اصفهان گفت: یک معلول آسیب نخاعی روزانه باید هزینه‌های بالایی را برای درمان خود بپردازد و تمام این معلولان با هزینه‌های بالای درمانی دست و پنجه نرم می‌کنند.

معلولان آسیب نخاعی گرفتار هزینه‌های بالای درمانی هستند

مریم صادقی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه استفاده از خدمات کار‌درمانی و باز‌توانی از نیاز‌های اساسی بیماران آسیب نخاعی تلقی می‌شود، اظهار کرد: اما در حال حاضر تعداد مراکز باز‌توانی، توان‌بخشی و کار‌درمانی برای استفاده این افراد محدود است.

وی اضافه کرد: البته معلولان برای استفاده از خدمات مراکز کار‌درمانی و باز‌توانی موجود در سطح شهر باید هزینه‌های بسیار بالایی را پرداخت کنند و به این دلیل معلولان آسیب نخاعی از استفاده از خدمات این مراکز صرف‌نظر می‌کنند.

عضو انجمن حمایت از معلولان آسیب نخاعی اصفهان با تاکید بر اینکه از حدود یکسال گذشته انجمن نسبت به راه‌اندازی یک مرکز کار‌درمانی، باز‌توانی و توان‌بخشی اقدام کرده است، تصریح کرد: راه‌اندازی این مرکز اقدام خوبی در راستای مقابله با فقر حرکتی معلولان آسیب نخاعی و افزایش توانمندی‌های این افراد برای دست‌یابی به استقلال شخصی است.

وی با بیان اینکه از چند ماه گذشته تاکنون کمک‌های بهزیستی به عنوان یک مجموعه دولتی برای تأمین بخشی از هزینه‌های معلولان قطع شده است، ادامه داد: یک معلول آسیب نخاعی روزانه باید هزینه‌های بالایی را برای درمان خود بپردازد و تمام این معلولان با هزینه‌های بالای درمانی دست و پنجه نرم می‌کنند.

صادقی با اشاره به اینکه امیدواریم در دولت جدید نگاه‌های ویژه نسبت به رفع مشکلات معلولان وجود داشته باشد، تاکید کرد: دولت باید با اختصاص بودجه‌هایی مشخص در هر سال نسبت به راه‌اندازی و توسعه مراکز کار‌درمانی، باز‌توانی و توان‌بخشی و تأمین بخشی از هزینه‌های بسیار بالای معلولان آسیب نخاعی اقدام کند.

انتهای پیام/63004/ع20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول