اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان:

آبفا وارد بازی‌های سیاسی نمی‌شود/ دانشگاه بوعلی عمده بدهکار شرکت آبفاست

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان گفت: آب و فاضلاب استان در راستای خدمات‌رسانی به مردم تلاش می‌کند و خود را کارگر مردم دانسته و به هیچ وجه خود را در بازی‌های سیاسی دخیل نمی‌کند.

آبفا وارد بازی‌های سیاسی نمی‌شود/ دانشگاه بوعلی عمده بدهکار شرکت آبفاست

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مرتضی عزالدین ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه همدان به لحاظ بارش جزو آخرین استان‌ها بوده است، افزود: با وجود اینکه در ایام تابستان اقلیم هوای همدان دمای بالایی را تجربه کرد و از نظر بارندگی نیز 44 درصد کاهش داشتیم، قطعی آب وجود نداشت.

وی با بیان اینکه هر چند سال در همدان خشکسالی رخ می‌دهد، افزود: در هر سالی که خشکسالی رخ داده است همدان با قطعی آب روبرو بوده است اما امسال در همدان قطعی را شاهد نبودیم و اگر قطعی وجود داشت ناش از شکستگی و ایرادهای فنی بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان جمعیت شهری زیر پوشش شرکت آبفا را یک میلیون و 64 هزار نفر عنوان کرد و گفت: بر این اساس 29 شهر زیر پوشش آبفای شهری هستند.

وی تعداد مشترکان آب را 345 هزار و 638 فقره دانست و گفت: شرکت آبفای همدان دارای 245 حلقه چاه، سه دهنه چشمه، چهار رشته قنات و 70 باب مخزن با ظرفیت 292 هزار و 493 متر مکعب است.

عزالدین با اشاره به اینکه شبکه توزیع آب استان 2 هزار و 507 کیلومتر است، یادآور شد: طول خط انتقال آب استان 419 کیلومتر، سرانه طولی به صورت متوسط 250 لیتر و سرانه مصرف 161 لیتر است.

*افت آب چاه‌ها در تابستان به بیش از چهار متر رسید

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه در پنج ماهه نخست امسال 4 هزار و 400 انشعاب فاضلاب به فروش رسیده است، یادآور شد: در این مدت 6 هزار و 87 فقره انشعاب آب نیز به فروش رفته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان با اشاره به اینکه شرکت آبفا 43 میلیون متر مکعب آب تولید کرده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر فروش آب 570 لیتر در حالت کلی و در بخش خانگی 530 لیتر در ثانیه بوده است.

وی سرانه تولید در پیک مصرف را 777 لیتر عنوان کرد و گفت: در بخش مشترکان 75 درصد مشترکان زیر 20 متر مکعب آب مصرف می‌کنند.

عزالدین پرداخت غیر حضوری قبوض آب در سطح استان را 77 درصد عنوان کرد و گفت: پرداخت غیر حضوری در شهر همدان 84 درصد است اما بالاترین میزان پرداخت غیر حضوری در کبودراهنگ 94 درصد و در اسدآباد 69 درصد است.

وی اضافه کرد: امسال افت آب‌ کل چاه‌های ما به یک متر می‌رسید اما با بی‌آبی که داشتیم، هر ماه یک متر افت چاه‌ آب و در تابستان این میزان به چهار متر و 60 سانت افت رسید.

*اجاره 14 چاه برای تأمین آب شرب همدان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان با بیان اینکه چاه‌های شرکت 455 لیتر در ثانیه افت آب‌دهی داشت، اظهار کرد: برای اینکه شرایط شهر را به حالت پایدار نگه ‌داریم و در این مدت 445 لیتر در ثانیه به مجموعه استحصال چاه‌ها اضافه کردیم.

وی در ادامه از اجاره 14 حلقه چاه کشاورزی خبر داد و گفت: با بررسی بیش از 80 چاه خصوصی در نهایت با کیفی‌سنجی آب توانستیم 14 چاه را برای این امر اختصاص دهیم.

عزالدین با اشاره به عدم قطعی آب در همدان در ایام تابستان خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی از سوی رسانه‌ها و کمک مردم در مصرف بهینه موجب شد تا مصرف آب تا حد قابل توجهی کاهش یابد.

وی با اشاره به مطالبات آبفا از مردم و سازمان‌ها اظهار کرد: شرکت آبفا 2 میلیارد و 200 میلیون تومان از مشترکان خانگی و 4 میلیارد و 100 میلیون تومان از ادارات طلب دارد که عمده آن از دانشگاه بوعلی‌سینا با 400 میلیون تومان است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان با اشاره به اینکه اعتبارات عمرانی امسال دو برابر شده است، اضافه کرد: 27 میلیارد و 700 میلیون تومان از اعتبارات امسال استانی و 12 میلیارد تومان از فروش اوراق مشارکت در اختیار قرار می‌گیرد.

وی در پایان در پاسخ به سئوال خبرنگاری در خصوص ورود آبفا به مباحث سیاسی اظهار داشت: آب و فاضلاب استان در راستای خدمات‌رسانی به مردم تلاش می‌کند و خود را کارگر مردم می‌داند و به هیچ وجه خود را در بازی‌های سیاسی دخیل نمی‌کند.

انتهای پیام/89003/ط40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول