اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهزیستی لنگرود:

1700 نفر مستمری‌بگیر بهزیستی لنگرود هستند

رئیس اداره بهزیستی لنگرود از وجود یک‌هزار و 770 مددجوی مستمری بگیر لنگرودی زیرپوشش این اداره خبر داد.

1700 نفر مستمری‌بگیر بهزیستی لنگرود هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از لنگرود، عبدالله روحی عصر امروز در جلسه بهزیستی این شهرستان با بیان اینکه ما به دنبال زندگی مطلوب برای مردم به ویژه جامعه هدفمان هستیم، اظهار کرد: بالغ بر یک‌هزار و 770 مددجوی مستمری‌بگیر زیرپوشش بهزیستی لنگرود بوده و تعداد یک‌هزار نفر دیگر در نوبت وارد شدن به سیستم سازمان هستند.

وی، پرداخت وام خوداشتغالی به مددجویان را تا سقف 10 میلیون تومان ذکر کرد و متذکر شد: هدف سازمان، بازتوانی معلولان با ایجاد شغل مناسب برای مددجویان تا رسیدن به مرز خودکفایی است.

این مسئول با اشاره به اینکه در سه ماه نخست امسال بالغ بر 60 مورد وام خود اشتغالی پرداخت شده است، افزود: 31 مورد وام مشاغل خانگی به میزان 219 میلیون تومان و 25 مورد وام کسب و کارخرد به میزان 175 میلیون تومان از طریق واحد اشتغال و مشارکت به متقاضیان پرداخت شده است.

وی، خیاطی، آرایشگری، بافندگی، گلدوزی و... را جزو مشاغل خانگی ذکر کرد و متذکر شد: وام خوداشتغالی تا سقف 5 میلیون تومان است که مددجو پس از رسیدن به مرز خودکفایی، مستمری‌اش قطع می‌شود.

روحی، به ساخت 40 واحد مسکونی مددجویی در سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: 35 واحد مسکونی تحویل مددجویان شد و پنج واحد دیگر در مهر امسال آماده می‌شود و در اختیار مددجویان قرار می‌گیرد.

وی، 35 مورد تهیه جهیزیه به میزان 23 میلیون و 500 هزار تومان، 200 مورد دریافت یارانه برای ترک اعتیاد به میزان 5 میلیون تومان، 76 مورد خدمات فیزیوتراپی، شنوایی و گفتار درمانی به میزان 9 میلیون تومان را از دیگر خدمات این نهاد برشمرد.

رئیس اداره بهزیستی لنگرود، کمک هزینه تحصیلی برای بیش از 350 دانش‌آموز و دانشجو، توزیع شیرخشک برای 36 خانوار، توزیع بن کارت، معافیت سربازی و ... را از دیگر اقدام‌های این نهاد ذکر کرد.

وی از فعالیت یک آسایشگاه معلولان شبانه‌روزی، مرکز آموزش معلولان، سه کمپ ترک اعتیاد، پنج مرکز ترک اعتیاد سرپایی و... خبر داد.

روحی رسیدن مددجو به خودکفایی را از اهداف بهزیستی عنوان کرد و متذکر شد: با توجه به محدود بودن امکانات بهزیستی تلاش می‌شود به نیازمندان واقعی کمک موثر صورت گیرد.

انتهای پیام/84002/ت30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول