اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دومین رویداد مهم هنری استان یزد در شهریور ماه کلید خورد

آغاز به کار جشنواره منطقه‌ای تئاتر سوره ماه در یزد

امروز با آغاز جشنواره منطقه‌ای تئاتر سوره ماه به میزبانی حوزه هنری یزد، دومین رویداد مهم هنری استان یزد در شهریور ماه، پس از جشنواره ملی فیلم رضوی کلید خورد.

آغاز به کار جشنواره منطقه‌ای تئاتر سوره ماه در یزد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، جشنواره منطقه دو تئاتر سوره ماه از امروز به میزبانی حوزه هنری یزد با شرکت هشت تیم از استان‌های یزد، اصفهان، کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان آغاز به کار کرد.

در این جشنواره سه روزه که داوری آن را سیدجواد روشن، مهرداد رایانی مخصوص و کوروش سلیمانی بر عهده دارند، پس از اجرای تئاترهای راه یافته به جشنواره، داوری آثار انجام و از آثار برگزیده تجلیل می‌شود.

پس از این مرحله، برگزیدگان جشنواره منطقه‌ای به مرحله کشوری جشنواره راه خواهند یافت.

سرپرست حوزه هنری یزد در حاشیه برگزاری این جشنواره در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برگزاری این جشنواره به طور قطع به ارتقای هنرهای نمایشی استان یزد کمک خواهد کرد و نقطه عطف رویدادهای فرهنگی هنری استان یزد خواهد بود.

سید ناصر امامی میبدی عنوان کرد: تمهیدات لازم برای برگزاری هرچه بهتر این جشنواره اندیشیده شده است و امیدواریم حوزه هنری یزد بتواند میزبان خوبی برای این جشنواره باشد.

وی از هنرمندان تئاتر استان یزد خواست تا از این فرصت ایجاد شده در استان یزد به بهترین نحو ممکن استفاده کنند و با برنامه ریزی از تئاترهای به نمایش درآمده در این جشنواره دیدن کنند.

سعید شهریار، یکی از کارگردان‌های شرکت‌کننده در همایش منطقه دو تئاتر سوره ماه نیز در مورد نمایش "سایه‌های خاکستری" عنوان کرد: این نمایش که به مسئله ریاکاری و دروغ در دنیا اشاره دارد، بر اساس یک طرح به شکل کارگاهی شروع و منجر به تولید شد.

وی با اشاره به این که سایه‌های خاکستری در سه اپیزود اجرا می‌شود، افزود: در این نمایش تلاش کرده‌ایم از شیوه‌های اجرایی ایرانی و تئاتر شرق استفاده کنیم.

شهریار، برگزاری همایش منطقه‌ای تئاتر سوره ماه در یزد را باعث پررنگ شدن ارتباط هنرمندان تئاتر استان با هنرمندان کشور دانست.

وی با اشاره به اقدامات خوب صورت گرفته در حوزه هنری یزد برای ارتقای هنر نمایش استان افزود: خوشبختانه امسال حوزه هنری تولید چهار اثر نمایشی را در دستور کار خود قرار داد و از این گروه‌ها حمایت کرد که ادامه این روند تئاتر استان را فعال و پویا می‌کند.

محمدرضا امیر خانی، یکی از اعضای هیئت بازبینی آثار نمایشی استان برای حضور در همایش منطقه‌ای، نیز اظهار داشت: با توجه به اینکه همایش منطقه‌ای تئاتر سوره ماه برای نخستین بار در یزد برگزار می‌شود، آثار راه یافته به همایش در حد انتظار بوده و امیدواریم که این روند با استمرار همایش و حضور بیشتر گروه‌های هنری در سال‌های آینده بهتر شود.

وی در مورد نقش حوزه هنری در بهتر شدن وضعیت تئاتر استان گفت: نه به عنوان کسی که عضو هیئت بازبین حوزه بوده‌ام، بلکه به عنوان یک فعال عرصه تئاتر استان باید بگویم خوشبختانه حوزه هنری در این مدت در زمینه تئاتر، پر و پیمان ظاهر شده و اقدامات خوبی را در حمایت از گروه‌های نمایشی استان انجام داده است.

جشنواره منطقه دو تئاتر سوره ماه از 23 تا 25 شهریور ماه به میزبانی حوزه هنری یزد در حال برگزاری است.

انتهای پیام/2464/ک40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول