اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سعدآباد مطرح کرد

زکات از ابعاد اقتصادی اسلام است/ضرورت ترویج فرهنگ زکات

امام جمعه سعدآباد با بیان اینکه زکات از ابعاد اقتصادی اسلام است بر ضرورت ترویج فرهنگ زکات تاکید کرد.

زکات از ابعاد اقتصادی اسلام است/ضرورت ترویج فرهنگ زکات

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حجت‌الاسلام علیرضا کشاورز بارگاهی شامگاه سه‌شنبه در همایش شکرگزاری زکات خرما در سعدآباد اظهار داشت: اجرای احکام و دستورات الهی یکی از مهم‌‌ترین وظایف مسئولان در حکومت اسلامی است و باید با تمام وجود در راستای اجرای احکام الهی بهره ببریم.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین دستورات و احکام الهی که باید در راستای اجرای آن در جامعه تلاش کنیم امر مقدس زکات است که در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران دستاوردهای مهم و ارزشمندی را در این زمینه آشنا بوده‌ایم.

امام جمعه سعدآباد خاطرنشان کرد: زکات در دین مبین اسلام از اهمیت بالایی برخوردار است و همواره در کنار اقامه نماز به پرداخت زکات اشاره شده و هر کجا که ارتباط نماز با خدا مطرح شده ارتباط زکات با مخلوق بیان شده و این مساله اهمیت فریضه الهی زکات در دین مبین اسلام را بیان می‌کند.

کشاورز بارگاهی بیان داشت: در آیات قرآن کریم 32 بار به مقوله زکات اشاره شده است و هر بار در آیات قرآن کریم ضرورت پرداخت زکات تبیین شده و این مساله تا جایی است که قبولی نماز مومنین در گرو پرداخت زکات مطرح شده است.

وی اضافه کرد: زکات را می‌توان یکی از ابعاد اقتصادی دین مبین اسلام دانست و این امر سبب رفع نیازها و مشکلات مالی و اقتصادی اقشار نیازمند و آسیب‌پذیر جامعه می‌شود.

کشاورز بارگاهی گفت: مردم منطقه سعدآباد در سال‌های اخیر فعالیت وسیع و گسترده‌ای در زمینه پرداخت زکات داشته‌اند و با تلاش مسئولان و مبلغین زکات بخش سعدآباد همواره موفق به کسب رتبه‌های برتر در بحث جمع‌آوری زکات شده‌اند.

این مسئول اذعان داشت: باید در راستای جلب مشارکت مردم در این فریضه الهی فرهنگ زکات را در جامعه نهادینه کرد و محاسن پرداخت زکات و برکات آن را برای عموم تشریح کرد تا بیش از بیش اقشار مختلف جامعه برای به‌جا آوردن این تکلیف ترغیب شوند.

امام جمعه سعدآباد عنوان کرد: منطقه سعدآباد از مناطق تاثیرگذار در کشاورزی منطقه است و با توجه به حجم بالای تولیدات کشاورزی ظرفیت‌‎ها و پتانسیل‌های تاثیرگذار در بحث زکات را در خود جای داده است.

کشاورز بارگاهی گفت: بر اساس آمار موجود شهرستان دشتستان بیش از 4.5 میلیون اصله نخل را در خود جای داده است و قریب به دو میلیون اصله از این نخیلات متعلق به بخش سعدآباد است.

انتهای پیام/2452/ک20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول