اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی عنوان کرد

بهره‌مندی 35 هزار سالمند خراسان جنوبی از خدمات حمایتی

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: بیش از 35 هزار سالمند در خراسان جنوبی از خدمات نهادهای حمایتی بهره‌مند می‌شوند.

بهره‌مندی 35 هزار سالمند خراسان جنوبی از خدمات حمایتی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدحسن اکبری‌مطلق پیش از ظهر امروز در جشن ویژه هفته سالمند در قاینات با بیان اینکه سه گروه از جامعه هدف بهزیستی در خراسان جنوبی در حال افزایش هستند، اظهار داشت: سالمندان، معلولان و معتادان در استان به شدت در حال افزایش بوده و این نیازمند برنامه‌ریزی دقیق است.

وی میانگین نرخ سالمندی در کشور را 8.2 درصد اعلام کرد و ادامه داد: این نرخ در خراسان جنوبی 9.5 درصد است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه پیشگیری از شیوع معلولیت و اعتیاد با انجام برنامه‌های گسترده در بهزیستی در حال انجام است، تصریح کرد: اجرای برنامه‌های آگاه‌سازی شهروندان، ترویج مشاوره ژنتیک، آموزش مهارت‌های زندگی، اجرای برنامه‌های اجتماع‌محور و طرح آگاه‌سازی از معلولیت‌ها از جمله اقدامات بهزیستی در این دو زمینه است.

اکبری‌مطلق با بیان این‌که افزایش تعداد سالمندان با توجه به جوانی جمعیت گریزناپذیر است، یادآور شد: اگر چه از افزایش کمی سالمندان نمی‌توان در چند دهه آتی کاست، اما می‌توان از مصائب و مشکلات دوران سالمندی پیشگیری کرد.

وی با بیان اینکه هر نسل و گروهی مشکلات و نیازهای خاص خود را داشته که باید اولویت‌بندی شود، متذکر شد: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته، تامین نیازهای بهداشتی سالمندان در اولویت نخست استان است.

سالمندان محروم نیازمند حمایت

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی به نیازهای معیشتی سالمندان محروم در استان اشاره کرد و افزود: بیش از 35 هزار سالمند در این استان از خدمات نهادهای حمایتی بهره‌مند می‌شوند.

اکبری‌مطلق با اشاره به مناسب‌سازی محیط شهر و روستا اضافه کرد: مناسب‌سازی معابر هم برای معلولان و هم برای سالمندان و ناتوانان مهم بوده و باید جدی گرفته شود.

9.9 درصد جمعیت قاین و زیرکوه سالمند هستند

رئیس اداره بهزیستی قاینات با بیان این‌که 9.9 درصد جمعیت شهرستان‌های قاینات و زیرکوه سالمند هستند، گفت: از این تعداد 7.2 درصد ساکن مناطق روستایی و 2.7 درصد ساکن شهرهای این شهرستان‌ها هستند.

محمد خزاعی با بیان این‌که روستای کره بالاترین نرخ سالمندی در بین روستاها را دارد، ادامه داد: شهر زهان نیز بالاترین نرخ سالمندی در مناطق شهری را به خود اختصاص داده است.

وی از وجود یک مرکز نگهداری سالمندان برای بانوان در قاینات خبر داد و تصریح کرد: این مرکز در دو بخش شبانه‌روزی و نگهداری بانوان سالمند در حال حاضر از 16 سالمند مراقبت می‌کند.

رئیس اداره بهزیستی قاینات خاطر نشان کرد: همچنین در بخش مراقبت ویژه سالمندان در منزل، 35 سالمند زیرپوشش مراقبت‌های خدمات پرستاری، روان‌پزشکی، مددکاری، فیزیوتراپی و پزشکی قرار دارند.

انتهای پیام/69010/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول