اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان خبر داد

تولید بیش از 2.5 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در زنجان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: در استان زنجان بیش از 2.5 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی تولید می‌شود.

تولید بیش از 2.5 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در زنجان

محمد‌رضا نهاوندی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهارداشت: استان زنجان ظرفیت‌های بالایی در حوزه کشاورزی دارد و تولید این حجم محصول در سال قابل توجه است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان به تولیدات محصولات کشاورزی در سطح استان زنجان اشاره کرد و افزود: استان زنجان در بسیاری از محصولات کشاورزی در سطح کشور مطرح است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه ظرفیت‌های کشاورزی استان زنجان قابل توجه است، یادآور شد: توجه به این ظرفیت‌ها همواره مورد توجه جدی قرار داشته است.

وی استان زنجان را از استان‌های موفق در تولید انواع محصول کشاورزی عنوان کرد و اظهار داشت: در کیفیت و کمیت تولیدی، محصولات کشاورزی استان زنجان دارای جایگاه مناسبی در سطح کشور است.

نهاوندی‌پور به تولیدات محصول زیتون استان اشاره کرد و گفت: تولید محصول زیتون از باغات طارم دارای کیفیت و کمیت بسیار خوبی است و در سطح کشور حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان زیتون طارم را دارای ویژگی‌های بارزی عنوان کرد و اظهار داشت: کیفیت تولید محصول زیتون در شهرستان طارم قابل توجه است.

وی از تولید 68 نوع انواع محصولات کشاورزی در سطح استان خبر داد و تاکید کرد: در حال حاضر تولید 68 نوع انواع محصول کشاورزی در سطح استان انجام می‌شود.

نهاوندی‌پور تولید انواع محصول زراعی و باغی را در استان یادآور شد و گفت: استان زنجان در حال حاضر در بخش‌های مختلف زراعی، باغی، شیلات و دام و طیور دارای وضعیت مناسبی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه تولیدات محصولات کشاورزی استان پاسخگوی کامل نیازهای داخلی است، افزود: حجم قابل توجهی از محصولات تولیدی در بخش کشاورزی به خارج استان صادر می‌شود.

وی از صادرات 50 درصد از محصولات تولیدی کشاورزی استان به استان‌های دیگر خبر داد و تاکید کرد: میزان تولیدات بخش کشاوری استان بسیار مناسب و قابل توجه است.

نهاوندی‌پور صادرات محصولات تولیدی کشاورزی را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: باید نسبت به ارزآوری صادرات این محصولات برای استان و بهره‌برداران کشاورزی توجه ویژه داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه در سال‌های اخیر توسعه مناسبی در ابعاد مختلف کشاورزی استان صورت گرفته است، افزود: استمرار توسعه در بخش‌های مختلف کشاورزی باید مورد توجه باشد.

وی اهمیت دادن به تولید مناسب و صادرات محصولات را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: توجه به کمیت تولیدات محصولات کشاورزی و توجه به صادرات بسیار راهگشا است.

نهاوندی‌پور همچنین تولید ارگانیک محصولات کشاورزی را مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: در کنار توسعه کمی تولید محصولات کشاورزی باید نسبت به تولید با کیفیت آن نیز توجه کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان به تولید محصول سیب در استان زنجان اشاره کرد و گفت: سیب یکی از مهم‌ترین محصولات تولیدی استان در بخش باغی محسوب می‌شود.

وی از تولید قابل توجهی از محصول سیب در سال‌جاری خبر داد و تاکید کرد: در سال‌جاری بیش از 17 هزار تن محصول سیب از باغات استان برداشت شده است.

نهاوندی‌پور با بیان اینکه سیب برداشتی از باغات استان سیب گلاب بوده است، افزود: کیفیت و کمیت تولید سیب باغات استان بسیار مناسب و قابل توجه است.

انتهای پیام/73007/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول