اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست فرمانداری زنجان تاکید کرد

اهتمام جدی در برپایی باشکوه نماز در ادارت دولتی زنجان

سرپرست فرمانداری زنجان گفت: برپایی باشکوه و مناسب نماز در ادارات دولتی ضروری است.

اهتمام جدی در برپایی باشکوه نماز در ادارت دولتی زنجان

علی کاظمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: جلسات منظمی برای بررسی وضعیت برپایی نماز در ادارات و مشکلات موجود نمازخانه‌های دولتی و بین‌راهی تشکیل می‌شود. 

وی به بررسی مشکلات موجود در این حوزه اشاره کرد و افزود: همه عوامل دخیل در برپایی مناسب نماز در نمازخانه‌ها بررسی می‌شود. 

سرپرست فرمانداری زنجان با اشاره به نقش رابطین نماز در برپایی آن در ادارات دولتی، خاطرنشان کرد: در جلسات مشترک نقش رابطین نماز در تقویت فرهنگ نمازخوانی و مشکلات موجود در آن بررسی می‌شود.      

این مسئول فضای نمازخانه‌ها را یادآور شد و تاکید کرد: فضای برپایی نماز باید فضایی مناسب و دارای امکانات مناسب برای برپایی نماز باشد.        

وی با بیان اینکه باید فضای برایی نماز فضایی جاذب و مناسب باشد، افزود: توجه به فضای نمازخانه‌ها در شکل معماری و امکانات تجهیزی بسیار حائز اهمیت است.        

سرپرست فرمانداری زنجان وجود فضای مناسب برای برپایی نماز را مورد تاکید قرارداد و اضافه کرد: فضای برپایی نماز باید به تعداد افراد باشد و مشکلی در تامین فضا برای اقامه نماز وجود نداشته باشد.     

کاظمی وجود حداقل فضا برای هر نمازگزار را مهم برشمرد و تاکید کرد: فضا یکی از مهم‌ترین عوامل موجود در برپایی نماز است که باید مورد توجه جدی قرار داشته باشد.                    

سرپرست فرمانداری زنجان با بیان اینکه حداقل برای هر نمازگزار باید نیم متر فضای موجود باشد، افزود: فضای نمازخانه باید به تعداد کارکنان موجود در اداره و فضایی مناسب برای برپایی نماز باشد.

وی دسترسی به فضاهای نمازخانه‌ای را مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد: فضای دسترس و فضای داخلی نمازخانه باید برای استفاده همه اقشار اعم از معلولین و جانبازان مناسب طراحی شده باشد.            

کاظمی توجه به بهداشت فضاهای نمازخانه را نیز متذکر شد و گفت: اسلام بارها به پاکیزگی تاکید کرده و باید در فضای نمازخانه نسبت به موضوع بهداشت توجه ویژه صورت گیرد.

سرپرست فرمانداری زنجان با بیان اینکه باید نمازگزاران نسبت به آراستگی ظاهری خود اهمیت دهند، افزود: آراستگی ظاهری برای مومن نمازگزار موضوعی مهم باید تلقی شود.

این مسئول همچنین وجود ملزومات برپایی نماز را یادآور شد و تاکید کرد: مهر، سجاده، فرش، قرآن و امام جماعت از جمله ملزوماتی است که باید در ادارات دولتی برای برپایی نماز به شکل مناسبی برنامه‌ریزی شود.

کاظمی با بیان اینکه ارتباط نماز جماعت با نمازگزاران باید مورد توجه جدی باشد، افزود: این ارتباط در سوق دادن نمازگزاران به فرهنگ نماز و فریضه‌های دینی و معنوی بسیار موثر خواهد بود.

سرپرست فرمانداری زنجان جذب بیشتر افراد برای حضور در نماز را موضوعی مهم برشمرد و تاکید کرد: با ارتباط مناسب و صمیمی باید نسبت به جذب حداکثری تلاش کرد.

وی زمان مناسب برای برپایی نماز در ادارات را 20 دقیقه عنوان کرد و اظهار داشت: 15 دقیقه نماز و پنج دقیقه سخنرانی زمانی است که برای وقت نماز در ادارات در نظر گرفته شده است.

این مسئول از برپایی دوره 18 ساعته آموزش آداب و اسرار نماز خبر داد و گفت: در آخرین جلسه شورای نماز شهرستان مقرر شد شهرداری زنجان نسبت به برگزاری این کلاش اقدام کند.

سرپرست فرمانداری زنجان به نمازخانه‌های بین‌راهی نیز اشاره کرد و متذکر شد: تقویت امکانات فضایی در نمازخانه‌های بین‌راهی باید مورد توجه باشد.

وی با بیان اینکه نمازخانه بین‌راهی در آزادراه زنجان به قزوین مورد توجه مسئولان قرار دارد، اذعان داشت: در حال حاضر فضای فعلی برای اقامه نماز مناسب نیست و برنامه‌های لازم برای ایجاد فضایی مناسب برای برپایی نماز انجام شده است.

انتهای یام/73007/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول