اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان جنوبی:

برخورداری 100 بیمار ام اس از خدمات توانبخشی بهزیستی خراسان‎جنوبی

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان جنوبی گفت: بیش از 100 بیمار ام اس از خدمات توانبخشی بهزیستی استان بهره‌مند می‌شوند.

برخورداری 100 بیمار ام اس از خدمات توانبخشی بهزیستی خراسان‎جنوبی

عبدالله عباس‌آبادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت:  بیماری ام اس که در آن سیستم ایمنی بدن به بافت عصبی درون مغز حمله کرده و نقاط مختلفی را درگیر می‌کند بیماری است که بالغین جوان را گرفتار کرده و دچار ناتوانی می‌سازد.

بیماری ام اس درمان قطعی دارویی ندارد

وی با بیان این‌که این بیماری درمان قطعی دارویی ندارد، گفت: بهترین روش بهبود عملکرد بیماران و عوارض ناشی از آن توانبخشی صحیح است.

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان جنوبی تصریح کرد: هدف اصلی در توانبخشی ام اس، افزایش توانایی، حفظ عملکرد بیمار، کاهش ناتوانی و در نهایت ارتقای کیفیت زندگی در محیط زندگی و محیط کار است.

عباس‌آبادی با اشاره به این‌که تیم توانبخشی شامل پزشک، فیزیوتراپیست، کار درمانگر، ارتوپدی فنی، مددکار اجتماعی، روانشناس اجتماعی، تفریح درمانگر و اعضای دیگری می‌شود، افزود: این اعضا در کنار هم در افزایش سطح عملکردی بیمار تلاش می‌کنند.

وی یادآور شد: آخرین مطالعات انجام گرفته، بر اثرات مفید توانبخشی هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی در این بیماران تاکید دارد.

اثرات فیزیکی و روحی اثرات مفید توانبخشی برای بیماران ام اس

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان جنوبی با بیان این‌که اثرات مفید توانبخشی شامل اثرات فیزیکی و روحی می‌شود، ادامه داد: افزایش توان و قدرت عضلانی، بهبود تحرک، توان راه رفتن و تعادل، افزایش توان زندگی مستقل، قدرت انتقال و جابجایی بهتر، بهبود کیفیت تحرکات جسمانی، کاهش میزان خستگی، کنترل درد، بهبود ارتباط زناشویی، کنترل تنش، کاهش نیاز به بستری و کاهش استرس و افسردگی از جمله این اثرات هستند.

عباس آبادی تعداد بیماران ام اس که از خدمات توانبخشی بهزیستی خراسان جنوبی بهره‌مند می‌شوند را بیش از 100 نفر برشمرد و اذعان داشت: بسیاری از بیماران ام اس افراد توانمند جامعه هستند که در توسعه جامعه نقش آفرینند.

وی خاطرنشان کرد: انجام خدمات توانبخشی سبب بهره‌مندی بیشتر جامعه از خدمات ارزنده این بیماران می‌شود.

فعالیت 5 مرکز توانبخشی در خراسان جنوبی

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان جنوبی نیز توانبخشی این بیماران پس از تشخیص بیماری توسط پزشک متخصص و دارو درمانی را شامل روش‌های فیزیوتراپی برای مشکلات حرکتی بهبود عملکرد، کاردرمانی به منظور بهبود کیفیت زندگی در محیط کار و خانه، آب درمانی برای انجام ورزش‎های تخصصی در استخر، استفاده از تجهیزات توانبخشی و وسایل کمکی در صورت نیاز و ارتوپدی فنی برای ساخت ابزارهای کمکی به منظور بهبود عملکرد عنوان کرد.

 

عباس‌آبادی اضافه کرد: اعضای تیم توانبخشی بر اساس سطح ابتلا و سطح عملکردی بیماران برنامه مشخصی را دنبال کرده و سبب بهبود کیفیت زندگی بیماران مبتلا به ام اس می‌شوند.

وی تصریح کرد: این خدمات طولانی مدت بوده و نیاز به پیگیری مداوم دارد.

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان جنوبی، تعداد مراکز فعال توانپزشکی استان را پنج مرکز عنوان کرد و افزود: این مراکز در شهرهای بیرجند، قاین، طبس، فردوس و سربیشه قرار دارند و استفاده از خدمات این مراکز برای عموم آزاد است.

انتهای پیام/69017/خ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول