اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از جلسه شورای شهر گرگان گزارش می‌دهد

از نامگذاری خیابان پلیس تا آمادگی شهرداری و ناجا برای امضای تفاهم‎نامه + تصاویر

در هجدهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر گرگان لایحه نامگذاری خیابان پلیس تصویب شد و شهرداری و نیروی انتظامی گلستان آمادگی خود را برای انعقاد تفاهمنامه اعلام کردند.

از نامگذاری خیابان پلیس تا آمادگی شهرداری و ناجا برای امضای تفاهم‎نامه + تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، هجدهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر گرگان در حالی شب گذشته برگزار شد که فرمانده انتظامی استان گلستان به همراه روسای پلیس راهور استان و شهرستان گرگان، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان و معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان گلستان مهمان این جلسه بودند.

تشکیل شورای معتمدان پلیس در محلات

فرمانده انتظامی استان گلستان در این جلسه با اشاره به ظرفیت‌های مختلف موجود در آحاد جامعه برای پیشبرد اهداف نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: پلیس مردم را به عنوان یک سرمایه اجتماعی می‎داند و از ظرفیت‎های موجود در جامعه به نحو احسن استفاده خواهد کرد.

سیدمحمود میرفیضی گفت: استفاده از دانش‎آموزان در موضوع همیار پلیس، تشکیل پلیس‎یاران جوان و نوجوان و موارد مشابه از جمله ظرفیت‎های بسیار بالایی است که در جامعه برای برقراری نظم و امنیت با مشارکت مردم وجود دارد.

وی افزود: یکی از اقداماتی که پلیس در دستور کار خود دارد، ساماندهی و تشکیل شورای معتمد پلیس در محلات است.

میرفیضی متذکر شد: آنچه که در شورای معتمد پلیس در جامعه به آن تاکید داریم رعایت اصل هشتم قانون اساسی است که مردم باید در سرنوشت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی خودشان نقش داشته باشند.

تشکیل شورای سیاست‌گذاری با همکاری شهرداری و شورای شهر

فرمانده انتظامی استان گلستان تصریح کرد: شورای شهر و شهرداری در کنار پلیس اهداف مشترکی را برای برقراری نظم و امنیت در جامعه و شهر برعهده دارند.

وی افزود: برای اینکه بتوان از ظرفیت‎های پلیس، شورای شهر و شهرداری استفاده کرد نیاز است تا یک شورایی به عنوان شورای سیاست‌گذاری تشکیل شود.

میرفیضی بیان کرد: در این شورای سیاستگذاری می‎توان با تشکیل کمیته‎های تخصصی و مطرح کردن نظرات کارشناسی و تحقیقات میدانی در بروز بسیاری از معضلات و مشکلات شهری پیشگیری، آموزش، فرهنگسازی و در صورت لزوم برخورد کرد.

وی تاکید کرد: پلیس پیشگیری اجتماعی را بر پیشگیری انتظامی مقدم می‎داند و قاعدتا می‎توان با استفاده از این شورا و گروه‎های تخصصی از ظرفیت‎های موجود در جامعه استفاده کرد.

میرفیضی در پایان به امضای تفاهمنامه مشترک بین شورای شهر، شهرداری و نیروی انتظامی در برخی استان‎ها اشاره کرد و ابراز داشت: نیروی انتظامی استان گلستان این آمادگی را دارد تا با امضای تفاهمنامه سه طرفه این تعامل را ایجاد کند و به نوعی با شورای شهر و شهرداری به عنوان نهاد قانون‎گذاری محلی یا پارلمان محلی و اجرای قانون شهری تعامل و همکاری لازم را داشته باشد.

 

فقدان فرهنگ و آموزش صحیح یک ضعف اساسی در جامعه است

سرپرست شهرداری گرگان نیز اظهار داشت: در 10 سال اخیر تعامل بین شهرداری، نیروی انتظامی و راهور در صحنه‎های مختلف وجود داشته است.

ابراهیم کریمی انعقاد تفاهم‎نامه شهرداری با نیروی انتظامی در ارائه خدمات به مردم را مثبت خواند و تصریح کرد: قاعدتا تعامل همه‎جانبه می‎تواند منشأ جلوگیری بسیاری از تخلفات و ناهنجاری‌های اجتماعی باشد.

سرپرست شهرداری گرگان با تاکید بر اینکه کارها باید پایه آموزش داشته باشد، متذکر شد: فقدان فرهنگ و آموزش صحیح یک ضعف اساسی در جامعه است رانندگان و عابران پیاده باید آموزش ببینند تا منجر به کاهش تلفات در این حوزه شود.

کریمی با بیان اینکه تیره‎پوشی یکی از علل تصادفات در سطح شهر است، خاطرنشان کرد: زنان و مردان اکثرا تیره‎پوش هستند و این نوع پوشش در شب و جایی که نور کافی وجود ندارد منجر به تصادفات مرگبار شده است.

وی با تاکید بر اینکه عوامل فیزیکی و فرهنگی با آموزش قابل برطرف شدن است، گفت: منشأ آموزش در آموزش و پرورش، بهزیستی و صدا و سیما باید پیگیری شود، شورا و شهرداری نیز می‎توانند در این زمینه کمک کنند، شخصیت کودکان از دو سالگی شکل می‎گیرد و اگر این شکل‎گیری در قالب آموزش‎های غیرمرتبط باشد قطعا نمی‎تواند گره‎ای از مشکلات را باز کند.

سرپرست شهرداری گرگان بیان داشت: اوج بحران‎های رفتاری در مقطع راهنمایی است و در مقطع دبیرستان حالت هجومی پیدا می‎کند متاسفانه هنوز آموزش کودکان، آنها را آماده زندگی اجتماعی نمی‎کند که باید برای این معضل چاره‎ای اندیشیده شود.

کریمی اظهار داشت: تعامل با همه دستگاه‎های اجرایی برای ارائه خدمات بهتر به مردم باید در صدر برنامه‎های شورا و شهرداری قرار بگیرد که این تعامل از طریق نیروی انتظامی و راهور استان منجر به کاهش تلفات شده است.

تلاش نیروی انتظامی در کنار ولایتمداری در عرصه تکلیف‎مداری ستودنی است

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان با تبریک هفته نیروی انتظامی بیان داشت: مسئولان باید تدابیری اتخاذ کنند تا اثرات فیزیکی ناشی از تلفات و تصادفات در بلایای طبیعی کاهش پیدا کند.

ناصر گرزین افزود: امنیت و آرامش حاکم در جامعه از طریق تلاشگران نیروهای نظامی و انتظامی به ارمغان آمده است لذا باید قدردان زحمات کسانی که در کنار ولایتمداری در عرصه تکلیف‎مداری نیز با روحیه ایثار و شهادت نسبت به فراهم کردن آرامش مردم تلاش می‎کنند، باشیم.

وی ابراز داشت: نیروهای نظامی و انتظامی همیشه با اقتدار برای سربلندی نظام اسلامی تلاش‎های وافری داشتند که این هفته بهانه‎ای برای ارج نهادن به تلاش صادقانه آنهاست.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان در این جلسه که با تصویب لایحه‎ای در خصوص نامگذاری خیابانی به نام خیابان پلیس همراه بود از فرماندهان انتظامی استان گلستان با اهدای لوح و هدایا تقدیر شد.

انتهای پیام/83004/صا40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول