اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته ایمنی در برابر زلزله انجام شد

رژه خودرویی اعضای کارگروه تخصصی امداد و نجات اردبیل

اعضای کارگروه تخصصی امداد و نجات استان اردبیل در دومین روز از هفته ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی توانمندی خود را به نمایش گذاشتند.

رژه خودرویی اعضای کارگروه تخصصی امداد و نجات اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این رژه که عصر امروز و در دومین روز از هفته ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی برگزار شد، اعضای کارگروه تخصصی امداد و نجات استان با به نمایش گذاشتن توانمندی‌های خود اعلام کردند که در آمادگی کامل به سر برده و آماده مقابله با هرگونه حوادث غیرمترقبه هستند.

در این آیین کارگروه تخصصی امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر متشکل از 13 دستگاه اجرایی با تجهیزاتی همچون ست زنده‌یاب، خودروهای عملیاتی، تلفن سیار و ماهواره‌ای شرکت مخابرات، اکیپ سگ‌های تجسس، ست هیدرولیک امداد و نجات، آمبولانس‌های هلال‌احمر و مرکز اورژانس، آتش‌نشانی، تانکر آب سیار، لجن‌کش، دستگاه تصفیه آب شهری و 75 خودروی عملیاتی سبک و سنگین در سطح شهر رژه رفتند.

این رژه با هدف نمایش توانمندی‌های اعضای کارگروه تخصصی امداد و نجات و همچنین اعلام آمادگی آنان در حوادث و سوانح و اعتمادسازی در بین مردم با حرکت از محل معاونت امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان و عبور از خیابان‌های اصلی شهر اقتدار و آمادگی خود را به نمایش گذاشتند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، همچنین در گرامیداشت هفته ایمنی در برابر زلزله ستاد بحران روستایی در شهرستان نیر تشکیل شد.

فرماندار شهرستان نیر گفت:‌ این ستاد با هدف آماده‌سازی روستاها برای شرایط بحرانی و وقوع حوادث پیش‌بینی نشده فعال است.

میر فخرالدین زاهد با بیان اینکه ستاد بحران با آموزش دهیاران و روستاییان به قابلیت‌ها و توانمندی‌های واقعی می‌رسد، افزود: ‌در راستای اجرای این مهم دوره‌های آموزش امداد و نجات در حوادث به دهیاران و علاقمندان در روستاها ارائه می‌شود.

زاهد تصریح کرد: آموزش‌های امدادی در روستاها می‌تواند دامنه آسیب و تلفات انسانی را در بروز حوادث طبیعی کاهش داده و امیدواریم با تجهیزات کامل بتوانیم در این زمینه خدمات مطلوبی را به هموطنان ارائه کنیم.

اما در گرامیداشت هفته ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی مانور زلزله در مدارس کوثر نیز برگزار شد.

در این مانور دانش‌آموزان با به صدا در آمدن زنگ هشدار آموزش‌های خود را در پیشگیری و مددرسانی به آسیب‌دیدگان فرضی به نمایش گذاشتند و با نحوه پناه گرفتن در اماکن مختلف مدرسه آشنا شدند.

زلزله از جمله پدیده‌های طبیعی است که در شهرهای مختلف استان اردبیل بارها به وقوع پیوسته و حوادث تلخ و تأسف‌باری را نیز رقم زده که ضرورت دارد در هفته ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی نسبت به آن هوشیار بوده و آمادگی خودمان را حفظ کنیم.

انتهای پیام/62001/ک30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول