اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر اردبیل:

برپایی 17 پایگاه امداد و نجات در مسیر کوچ / فعالیت امدادگران ادامه دارد

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اردبیل از دایر بودن 17 پایگاه امداد و نجات در مسیر کوچ پاییزه استان اردبیل خبر داد.

برپایی 17 پایگاه امداد و نجات در مسیر کوچ / فعالیت امدادگران ادامه دارد

حسن صادقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: این پایگاه‌ها به صورت ثابت و سیار از 5 تا 15 مهر ماه در مسیرهای کوچ‌رو مستقر بودند که به دلیل شرایط نامناسب جوی فعالیت آن‌ها تمدید شده است.

وی خاطرنشان کرد‌: در این طرح بیش از 400 نیروی آماده جمعیت هلال احمر بکارگیری شده است تا بتوانند در این طرح خدماتی را ارائه کنند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اردبیل  یادآور شد: در این طرح 17 دستگاه آمبولانس، 10 دستگاه خودرو ست نجات و 10 دستگاه خودرو پشتیبانی فعالیت می‌کنند تا بتوانیم در حد توان خدماتی را به شکل مطلوب و مناسب ارائه کرده و در انجام آن موفق عمل کنیم.

صادقی گفت: در مجموع 37 دستگاه خودرو در مسیر کوچ و رفت و آمد عشایر کوچنده مستقر شدند تا در وقوع حوادث ناگوار نظیر تصادفات و تلفات جانی بتوانند به عشایر و آسیب‌دیدگان امدادرسانی کنند.

این مسئول عنوان کرد: جمعیت هلال احمر در شرایط حساس آمادگی دارد اقلام زیستی و غذایی را در اختیار کوچندگان قرار دهد تا برخی از مشکلات و نارسایی‌های آن‌ها برطرف شود.

5 هزار امداد‌گر در روستا‌ها سازماندهی شدند

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تفاهمنامه مشترک جمعیت هلال احمر و مدیر‌کل امور روستایی استانداری اردبیل در ارتباط با تشکیل تیم‌های امداد و نجات و توسعه آموزش‌های لازم در این زمینه به روستاییان بیان داشت: بر اساس تفاهمنامه‌ای که به امضای طرفین رسیده است آموزش‌های عملی امداد و نجات توسط دهیاران و شوراها در مناطق روستایی توسعه می‌یابد تا روستاییان خود در هنگام بروز حوادث بتوانند به یاری هم روستایی‌های خود بشتابند.

صادقی از تشکیل گروه‌های داوطلب امداد و نجات روستایی خبر داد و افزود: ما از سال های قبل در این زمینه فعالیت‌هایمان را آغاز کردیم به طوری که هم اکنون 5 هزار امدادگر روستایی در قالب تیم‌های مختلف آماده مددرسانی در هنگام حوادث هستند.

وی تصریح کرد: ما سعی داریم در کنار ساماندهی نیروها آموزش امدادگران را مد‌نظر قرار دهیم که در این آموزش‌ها نحوه عملیات نجات و چادرزنی در مناطق مختلف روستا‌ها مدنظر قرار گرفته و یقین داریم که این نیروها آماده روستایی بازوان توانمند جمعیت هلال احمر هستند تا در این باب بتوانند کمک‌های ضروری و مورد نیاز را انجام دهند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اردبیل ادامه داد: ما اگر بتوانیم این نیروها را با پشتیبانی مورد نیاز تجهیز و آماده کنیم قطعاً بدون وقفه در زمان حادثه نیازمندی روستاییان را حتی تا شیر خشک کودک تامین خواهیم کرد و هیچ مانعی در این زمینه به وجود نمی‌آید.

صادقی گفت: در این تفاهم‌نامه قرار شده است با مشارکت دهیاران و بخشداران و شوراهای روستا مانورهای مشترک برای حفظ آمادگی نیروهای ایمنی روستاها با بهره‌گیری از فناوری‌های جدید تدارک دیده شود تا در این زمینه بتوانیم وارد عمل شویم.

این مسئول در پایان سخنان خود به تشکیل جلسات کار گروه تخصصی امداد و نجات روستایی در سطح استان و مناطق مختلف اشاره کرد و ابراز داشت: بر اساس این تفاهمنامه جمعیت هلال احمر تلاش خواهد کرد تا با همکاری خود روستاییان در زمان حوادث از آلام و درد و رنج ساکنان روستایی کاسته و زمینه یک تحول و تحرک جدی فراهم آید.

انتهای پیام/62005/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول