اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل استاندارد اردبیل:

مردم از خرید کالاهای غیر‌استاندارد پرهیز کنند

معاون اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل گفت: مردم باید آگاه باشند که خود از خرید کالاهای بدون مهر و نشان استاندارد پرهیز کنند و اجازه خرید و فروش چنین کالایی را ندهند.

مردم از خرید کالاهای غیر‌استاندارد پرهیز کنند

رحمان احمدزاده روز ملی استاندارد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: 22 مهر ماه در دنیا به نام روز استاندارد نامگذاری شده که یادآور توجه جدی به اهمیت موضوع کیفی تولید کردن و مصرف کردن است.

وی عنوان کرد: این نامگذاری در حقیقت تلنگری برای همه ماست که مقوله استاندارد و کیفیت نگاه واقعی و همه جانبه داشته باشیم و اجازه ندهیم کیفیت‌ کالایی فدای کمیت شود.

معاون اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل با بیان اینکه اکثر واحدهای تولیدی و صنعتی استان اردبیل به مقررات استاندارد پایبند هستند، گفت: زمانی که مردم در روی کالایی نشان استاندارد را می‌بینند اعتماد و اطمینانشان بیشتر می‌شود که این کالا با نظارت دقیق تولید شده و آماده مصرف است.

احمد‌زاده ادامه داد: با سفر رئیس سازمان استاندارد در روز 28 مهر ماه به استان اردبیل ما برنامه‌های گرامیداشت این هفته را در آن روز برگزار کرده و از واحدهای تولیدی و صنعتی نمونه تجلیل خواهیم کرد.

این مسئول تصریح کرد: کارشناسان ما با هدف نظارت بر کیفی‌سازی تولید در واحدهای مختلف اعم از شهرک‌های صنعتی و خارج از این محدوده فعالیتشان را به نحوی انجام می‌دهند تا کیفیت و مطلوبیت تولید حفظ شود.

معاون اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل برخورد جدی با متخلفان در این حوزه را یادآور شد و گفت: ما هیچ وقت در حفظ این معیارها و محک‌ها به عنوان شاخصه سلامت مردم دچار کوتاهی و اغماض نمی‌شویم و سعی می‌کنیم کیفیت همچنان ملاک ترویج کالاهای استاندارد و غیر استاندارد باشد.

احمد‌زاده از آمادگی این اداره کل برای صدور کدهای معتبر استاندارد برای تولیدات مختلف خبر داد و یادآور شد: مردم باید آگاه باشند که خود از خرید کالاهای بدون مهر و نشان استاندارد پرهیز کنند و اجازه خرید و فروش چنین کالایی را ندهند.

وی در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل ابراز داشت: اکیپ‌های نظارتی ما به صورت مستمر از بخش‌ها و گروه‌های مختلف تولیدی، صنعتی و خدماتی بازدید کرده و سعی می‌کنند رعایت قوانین استاندارد را به آنها گوشزد کنند.

انتهای پیام/62001/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول