اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس:

رفع آلودگی هوای اراک اراده جدی دولت را می‌طلبد

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید یک اراده جدی در رفع آلودگی هوای اراک داشته باشد.

رفع آلودگی هوای اراک اراده جدی دولت را می‌طلبد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، محمدحسن آصفری ظهر امروز در جلسه کاهش آلودگی هوای شهر اراک اظهار داشت: موضوع آلودگی هوای اراک صرفا با برگزاری جلسه در کارگروه حل نمی‌شود و باید با حضور وزرای مربوطه جلسه‌ای برگزار و مسائل مرتبط با آن همچون موضوع دریاچه ارومیه با جدیت پیگیری شود.

وی تصریح کرد: اگر مردم ارومیه یک هفته گرد و خاک ناشی از خشکسالی را تحمل می‌کنند، مردم استان مرکزی و شهر اراک چندین سال است که گرد و غبار نشات گرفته از کویر میقان را در حلق و چشم و زندگی خود می‌بینند.

نماینده مردم اراک،خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت تدبیر و امید باید تدبیر ویژه و اساسی برای آلودگی اراک بیندیشد، گفت: شهر اراک درسال، 255 روز هوای آلوده و بحرانی را شاهد است که اگر طرح جامع کاهش آلودگی شهر اراک اجرا شود این مشکل برطرف خواهد شد.

آصفری خواستار بررسی طرح کاهش آلودگی هوای اراک شد و افزود: معتقدم کمتر از 15 درصد از طرح جامع اجرایی شده است که اجرای صد درصدی آن امری ضروری است.

وی با بیان اینکه بیش از 12 سال بر روی این طرح در سازمان محیط زیست کار کارشناسی صورت گرفته و بر اساس مصوبه دولت باید ظرف مدت پنج سال اجرا می‌شده است، خاطرنشان ساخت: متاسفانه هیچ ردیف و بودجه‌ای برای اجرای این طرح در نظر نگرفته نشده که امید است در دولت جدید همچنان که به دریاچه ارومیه توجه می‌شود به اجرای طرح کاهش آلودگی هوای اراک نیز توجه لازم صورت گیرد.

نماینده مردم اراک،خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آینده نگری در موضوع کاهش آلودگی هوای اراک ضرورت احداث مترو را ایجاب می‌کند و باید به احداث مترو از مهاجران به اراک و از اراک به شهر امیرکبیر توجه شود.

آصفری نرخ رشد جمعیت را در اراک و استان نسبت به سرشماری سال 85 تا 90 را 2 درصد عنوان و تصریح کرد: اجرای طرح کاهش آلودگی هوا نیازمند نگاه عملیاتی است.

وی تاکید کرد: دولت باید یک اراده جدی در رفع آلودگی هوای اراک داشته باشد، حل مشکل آلودگی هوای اراک نیاز به تدبیر و تصمیم جدی دارد.

نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رفع مشکل آلودگی یکی از مطالبات مردم است و هر شنبه مردم در میدان مرکزی شهر نسبت به این موضوع اعتراض می‌کنند، افزود: استاندار به تنهایی و با برگزاری جلسات در کارگروه محیط زیست استان نمی‌تواند مشکل آلودگی را حل کند و باید حمایت شود.

انتهای پیام/87002/ر40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول