اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارشی از بازدید استاندار مرکزی از سازمان نظام مهندسی

سازمان نظام مهندسی از جان مردم حفاظت می‌کند

یک روز از معارفه محمدحسین مقیمی به عنوان استاندار مرکزی می‌گذشت که هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان تصمیم گرفت استاندار مرکزی را ملاقات و به صورت خودمانی در خصوص توانمندی‌ها، معضلات و راهکارها به بحث و تبادل نظر بپردازد.

سازمان نظام مهندسی از جان مردم حفاظت می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، خیلی سخت نبود و با یک تلفن این جلسه یک ساعته هماهنگ شد تا سکاندار جدید استان نشان دهد برای مجموعه‌های تخصصی توانمند و تاثیرگذار احترام و اهمیت قائل است.

مدیری که خود از جنس مهندسین بوده و کوله‌باری از تجربه و تخصص را در حوزه‌های مختلف عمرانی و مدیریتی به همراه دارد، خیلی خاکی و صمیمی پذیرای اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی شد.

در این جلسه ابتدا رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی با تبریک به محمد حسین مقیمی به عنوان استاندار جدید استان مرکزی به بخشی از توانمندی‌ها و فعالیت‌های سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی اشاره کرد و اظهار داشت: سازمان نظام مهندسی در سال 1374 شکل گرفت و اینک این سازمان در استان مرکزی با تحت پوشش قرار دادن 4 هزار عضو مهندس در هفت رشته اصلی عمران، معماری، شهرسازی ترافیک، مکانیک، برق و نقشه‌برداری به هم استانی‌های عزیز خدمات ارائه می‌کند.

غلامحسن الله‌دادی افزود: خوشبختانه در سایه تلاش همکاران و حمایت‌های همه جانبه مسئولین استان، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی در کشور از جایگاه ممتازی برخوردار است و انتظار می‌رود با حضور جنابعالی به عنوان یکی از اعضای سازمان در سمت نماینده عالی دولت در استان مرکزی، فعالیت‌ها و عملکرد مثبت سازمان به شکل قابل ملاحظه‌ای افزایش یابد.

وی گفت: تاکنون به طور کامل از ظرفیت و توان سازمان و مهندسان شاغل در این مجموعه در توسعه و آبادانی استان مرکزی استفاده نشده و شایسته است استاندار مرکزی از این امکان دسته بندی شده و تخصصی به نحو مطلوب استفاده و در تصمیم سازی‌های کلان نقش مهندسین پرتوان و ارزشمند را پررنگ‌تر کنند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی در ادامه تاکید کرد: خوشبختانه بر اساس همین عملکرد شایسته سازمان استان مرکزی در شورای مرکزی نظام مهندسی کشور دو عضو دارد و این باعث افتخار و مباهات است.

الله‌دادی تصریح کرد: بدون شک سابقه استاندار مرکزی در سمت ریاست کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و صدها پست مرتبط با موضوع عمران و آبادانی می‌تواند برکات زیادی را برای استان مرکزی به همراه داشته باشد به شرط اینکه همه نمایندگان مردم در مجلس، مدیران ارشد استان، کارکنان دستگاه‌های اجرایی، مردم و رسانه‌ها در فضایی صمیمی در جهت توسعه استان مرکزی مشارکت کنند.

در ادامه این مراسم استاندار مرکزی عضویت افتخاری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی را پذیرفت تا نشان دهد به توسعه با اتکا به توان و تخصص مهندسین و نخبگان اعتقاد دارد.

استاندار مرکزی در این مراسم با اشاره به اینکه سازمان متولی تنظیم مقررات ساخت و ساز در کشور یک سازمان تقریبا نوپا و جدید است،گفت: حوادث تلخ و ناگوار بلایای طبیعی به خصوص زلزله در رودبار و بم علی‌رغم وارد آوردن خسارت‌های مالی و جانی جبران ناپذیر به کشور و هموطنان عزیز، موجب شد تا ضرورت توجه به مهندسین و ساختاری که به اجرای مقررات ملی ساختمان کمک کند بیش از پیش احساس شود.

محمد حسین مقیمی افزود: اجرای دقیق مقررات ملی ساختمان، مقاوم سازی ساخت و ساز و همچنین توجه به استاندارد سازی مصالح موضوعاتی است که سازمان نظام مهندسی ساختمان به عنوان حافظ جان مردم و سرمایه‌های کشور باید به آن توجه ویژه‌ای کند.

وی با تاکید بر اینکه هزینه کردن در اجرای دقیق مقررات ملی ساختمان، یک نیاز و سرمایه‌گذاری است، اظهار داشت: سرمایه عظیمی در کشور در ساخت و ساز مصرف می‌شود و با توجه به اینکه کشور در معرض جدی آسیب‌های بلایای طبیعی قرار دارد توجه شایسته به سازمان متولی ساخت و ساز اصولی ضروری به نظر می‌رسد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: معتقدم مهندسان در هر نقشی شامل طراحی، نظارت و اجرا باید از لحاظ مالی تامین باشند و در ازای کار خوب تشویق و در ازای کار نامناسب بازخواست و تنبیه شوند تا روال قانونی کار شکل گیرد.

مقیمی ادامه داد: وقتی عدم نظارت بر جوشکاری ساختمان و اجرای یک جوش ضعیف موجب ایجاد حادثه با تلفات جانی و مالی زیاد می‌شود، باید به حضور دقیق و مثبت مهندسان ناظر در پروژه‌ها اهمیت داد و روال کار را به شکلی دنبال کرد که مهندسان ساعات بیشتری را در پروژه سپری کنند.

وی بیان کرد: اگر کار نظارت در ساخت و ساز جدی گرفته نشود و مهندسان باری به هر جهت کار را دنبال کنند، صدمات جبران ناپذیری به کشور و سرمایه‌های ملی وارد می‌شود.

استاندار مرکزی گفت: مردم امروز هوشیارتر از قبل شده‌اند و در خرید و اجاره املاک به غیر از نما و طراحی زیبا به نقشه اولیه و کیفیت مصالح به کار رفته نیز توجه دارند و قطعا از سازندگان در خصوص بحث مقاوم سازی و کیفیت ملک نیز سئوال می‌کنند و این وظیفه مهندسان را سخت تر و پر اهمیت تر می‌کند.

مقیمی افزود: از چهار هزار و 300 نخبه و مشاهیر ایران اسلامی، یک هزار و 100 شخصیت به استان مرکزی تعلق دارد و حال اینکه ما توان پذیرش و ظرفیت اداره امور استان به شکل مطلوب توسط بومی‌ها را نداریم، این اشکال را باید در خودمان جستجو کنیم.

وی ادامه داد: امروز مدیران اهل استان مرکزی در کشور تحول آفرین هستند و در درون استان از این نقش آفرینی و حضور پررنگ خبری نیست! در استان مرکزی به دنبال تغییر نگرش مسئولین و مردم نسبت به مدیران لایق بومی هستم و نظرات کارشناسی گروه‌های مختلف تخصصی در خصوص عزل و نصب‌ها را می‌پذیرم.

استاندار مرکزی در ادامه با اشاره به اینکه عضو افتخاری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران است از حمایت و پشتیبانی قاطع خود از روند فعالیت‌های سازمان نظام مهندسی ساختمان خبر داد و افزود: به طور جدی فعالیت‌های شما را رصد خواهم کرد و از مجموعه شما سرکشی خواهم کرد و در جلسات مشترک متعدد چالش‌ها و موانع را مورد بررسی قرار داده و نسبت به رفع آن‌ها اقدام خواهم کرد.

انتهای پیام/87002/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول