اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس گروه تخصصی معماری نظام مهندسی قزوین خواستار شد

ایجاد دبیرخانه قانون نظام مهندسی با حوزه شهرسازی و معماری

رئیس گروه تخصصی معماری نظام مهندسی قزوین گفت: با راه‌اندازی دبیرخانه قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان با حوزه شهرسازی و معماری بیشتر مشکلات برطرف می‌شود.

ایجاد دبیرخانه قانون نظام مهندسی با حوزه شهرسازی و معماری

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حامد مانی‌فر صبح امروز در مراسم جشن جامعه نظام مهندسی که به مناسبت روز جهانی اسکان بشر و معماری در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد، با اشاره به قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان با حوزه شهرسازی و معماری اظهار کرد: این دو حوزه در یک وزارتخانه بوده و از یک سیاست‌گذاری نشأت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: به همین دلیل به راحتی می‌توان بین قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان با حوزه شهرسازی و معماری ارتباط مناسبی برقرار کرد که راه‌اندازی دبیرخانه می‌تواند به تحقق این مهم کمک کند.

رئیس گروه تخصصی معماری نظام مهندسی قزوین ادامه داد: با ایجاد دبیرخانه و پیوند معنادار بین قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان با حوزه شهرسازی و معماری و با استفاده از ابزارهای مناسب و کارشناسی که در کشور وجود دارد می‌توان حداکثر استفاده را برای رفع مشکلات موجود کرد.

مانی‌فر اضافه کرد: ارائه طرح، برنامه و لایحه‌ای در توسعه عمران از سوی مجموعه‌های سیاستگذاری باید در راستای پیوند مستحکم بین شهرسازی و معماری باشد تا با تحقق این مهم نتایج و تأثیرات مثبتی در معماری شهر رخ دهد.

*معماری امروز در جایگاه اصلی خود قرار ندارد

وی با اشاره به اینکه روز جهانی اسکان بشر از سوی سازمان ملل و روز جهانی معماری از سوی مجمع جهانی معماران نام‌گذاری شده است، تصریح کرد: این دو با یکدیگر ارتباط تنگاتنگی دارند.

رئیس گروه تخصصی معماری نظام مهندسی قزوین با بیان اینکه در هر شهری که معماری با کیفیت صورت بگیرد سکونت بشر در آن با کیفیت می‌شود، خاطرنشان کرد: هر چیزی که با موقعیت خود سنخیت داشته باشد دارای معماری است.

مانی‌فر به شرایط امروز معماری در جامعه اشاره کرد و گفت: وضعیت این هنر نسبت به سال‌های گذشته در شرایط مناسب‌تری است ولی نسبت به سال‌های دورتر وضعیت خوبی ندارد.

این مسئول ادامه داد: معماری امروز در جایگاه اصلی خود قرار ندارد و باید با اقدامات و برنامه‌ریزی‌های دقیق و منسجم جایگاه واقعی آن را در جامعه احیا کنیم.

رئیس گروه تخصصی معماری نظام مهندسی قزوین با بیان اینکه در حوزه نظام مهندسی هفت رشته در کنار هم قرار گرفتند، اظهار کرد: دو رشته در معماری و شهرسازی و پنج رشته در حوزه ساختمان است.

مانی‌فر با بیان اینکه تخلف در معماری به دلیل عدم ضوابط و مقررات معنی ندارد، تصریح کرد: به همین دلیل هر فردی می‌تواند به دلخواه خود نمای ساختمان را طراحی کند و اتفاق خاصی هم نمی‌افتد.

این مسئول گفت: بی‌تفاوتی نسبت به نمای ساختمان‌ها موجب می‌شود که چهره شهر به صورت نامنظم باشد.

انتهای پیام/77009/ز40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول