اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر گرگان:

کمیته ورزش در محلات شکل بگیرد

رئیس کمیسیون خدمات شهری، فضای سبز و زیست شهری شورای اسلامی شهر گرگان بر ضرورت شکل‎گیری کمیته ورزش در محلات تأکید کرد.

کمیته ورزش در محلات شکل بگیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدابراهیم جرجانی امشب در نوزدهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر گرگان در نطق پیش از دستور خود، اظهار داشت: با توسعه ورزش و فضاهای ورزشی در محلات می‎توان نقش بسزایی در امر سالم‎سازی، ایجاد هیجان و نشاط در شهر ایجاد کرد.

وی تصریح کرد: راه‎اندازی کمیته ورزش به منظور گسترش ورزش همگانی در محلات شهر و ارائه تسهیلات و خدمات به به شهروندان محلات گام بردارد و با تشکیل تیم‎های مختلف ورزشی و انجام مسابقات محله‎ای حضور همه شهروندان در تمامی سنین را در فعالیت‎های ورزشی مهیا سازد.

فاصله بین مدیریت شهری، شورا و مردم برداشته می‎شود

رئیس کمیسیون خدمات شهری، فضای سبز و زیست شهری شورای اسلامی شهر گرگان، این شورا را ملزم به همکاری با شهروندان در راستای تامین نیازهای تفریحی ورزشی محلات مختلف شهر کرد و افزود: مدیریت شهری باید تمام توان خود را در این راستا به کار گیرد.

جرجانی با بیان اینکه نقش مدیریت شهر و سازمان‎های مختلف جامعه برای بهتر سپری کردن اوقات فراغت شهروندان پراهمیت است، ابراز داشت: در کشور ما هرچند ستون اصلی احداث و نگهداری فضاهای ورزشی بر عهده سازمان‎های تربیت بدنی است اما بر اساس بند 21 ماده 55 قانون شهرداری‎ها احداث ورزشگاه یکی از وظایف شهرداری‎ها محسوب می‎شود.

وی تأکید کرد: شهرداری در زمینه همگانی کردن ورزش و ترغیب شهروندان در راستای داشتن شهری با انسان‎های سالم باید گام بردارد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری، فضای سبز و زیست شهری شورای اسلامی شهر گرگان عنوان کرد: احداث فضاهای ورزشی، شناخت آگاهی دقیق از تاثیر ورزش بر نشاط و سرزندگی شهروندان و بهتر سپری شدن اوقات فراغت آنها جزو وظایف مهم مدیریت شهری محسوب می‎شود و باید مجموعه‎های ورزشی برای همه شهروندان به منظور ترغیب کردن آنها در محلات مختلف ایجاد کرد.

جرجانی با بیان اینکه محله‎محوری یکی از انتظارات جدی شهروندان از شورای چهارم است، یادآور شد: هدف محله‎محوری از میان برداشتن فاصله بین مدیریت شهری، شورا و مردم است.

وی متذکر شد: مدیریت شهری و شورا وظیفه خود می‎داند که با سرکشی از محلات و توجه به امکانات و نیازهای ضروری مردم در راستای رفع مشکلات محلات کوشا باشند.

شهروندان به شهر خود تعلق خاطر داشته باشند

رئیس کمیسیون خدمات شهری، فضای سبز و زیست شهری شورای اسلامی شهر گرگان ابراز کرد: با حضور در محلات متوجه می‎شویم که بیشتر مشکلات مطرح شده توسط مردم از وظایف شهرداری با سایر دستگاه‎های خدمات‎رسانی بوده و آن دستگاه‎ها نیز همراه با شهرداری باید در راستای رفع مشکلات گام بردارند.

جرجانی ادامه داد: زمانی که بسیاری از امکانات اولیه در یک محله همچون اماکن فرهنگی، ورزشی، بهداشتی، بازارچه‎ها و مراکز خرید، پارک وجود نداشته باشد خیلی از مشکلات و ناهنجاری‎های اجتماعی به وقوع می‎پیوندد لذا باید تلاش کرد با همکاری سایر سازمان‎ها و نهادها در راستای رفع اینگونه مشکلات در محلات گام برداشت.

وی در پایان تأکید کرد: مدیریت شهری باید با آگاه کردن شهروندان از حقوق شهروندی با برگزاری کارگاه‎های آموزشی، شهر را به گونه‎ای اداره کند که شهروندان به محله و شهر خود تعلق خاطر داشته باشند.

انتهای پیام/83001/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول