اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هشدار ستاد مدیریت بحران نوشهر و احتمال سیلاب

بارش شدید باران که از نیمه‌شب گذشته بخش‌های وسیعی از مازندران را فرا گرفت سبب آبگرفتگی شدید خیابان‌ها و معابر درون شهری شد و به همین دلیل ستاد مدیریت بحران نوشهر با دادن هشدار احتمال سیلاب را پیش‌بینی کرد.

هشدار ستاد مدیریت بحران نوشهر و احتمال سیلاب

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، بارش شدید باران که از نیمه شب گذشته بخش‌های وسیعی از مازندران را فراگرفت و تاکنون ادامه دارد سبب آبگرفتگی شدید خیابان‌ها و معابر درون‌شهری شد و تردد خودروها و عابران پیاده را با اختلال جدی روبرو کرد.

شهرستان نوشهر در غرب مازندران نیز شاهد باران سیل‌آسا از شب گذشته بوده و همین امر کافی بود تا خیابان‌ها و معابر این شهر با آبگرفتگی شدید روبرو شده و سبب روان شدن آب‌ها در خیابان‌ها همچون سیلی کوچک شود.

شدت بارندگی به حدی بود که دیگر چترها و برف‌پاک‌کن‌های خودروها جوابگو نبوده و تسلیم آن شدند.

اینکه چرا در احداث خیابان‌ها و معابر شهری مهندسی استاندارد مورد بی‌توجهی واقع می‌شود سوالی است که بی‌جواب مانده است.

خیابان‌ها و معابر مهندسی‌نشده‌ای که باقی ماندند و باران‌های شدید و سیل‌آسایی که هر سال می‌آیند و چرخی در شهر می‌زنند سبب زحمت شهروندان می‌شود.

ستاد مدیریت بحران شهرستان نوشهر نسبت به آب‌گرفتگی معابر و کاهش 15 درجه‌ای دما در این شهرستان هشدار داد.

در این هشدار آمده است: با اشاره به بارش شدید باران و طغیان رودخانه‌ها، تمام شهروندان نسبت به آبگرفتگی معابر و خیابان‌ها هوشیاری لازم را داشته باشند.

ستاد مدیریت بحران شهرستان نوشهر هشدار داد: شهروندان و مسافران و گردشگران از توقف در بستر و حریم رودخانه خودداری کنند.

در این اطلاعیه بر آمادگی کامل شهرداری‌های شهرستان و دستگاه‌های خدمات‌رسان این شهرستان برای مقابله با حوادث احتمالی ناشی از ورود این سامانه بارشی و سیلاب احتمالی هشدار داده شد.

 در این اطلاعیه آمده است: در این مدت دریای خزر نیز مواج است و از مسافران و گردشگران خواسته شده تا هیچ‌گاه سواحل دریا را برای برنامه‌های بازدیدی خود انتخاب نکنند.

ستاد مدیریت بحران شهرستان نوشهر به شهروندان و مسافران توصیه کرد تا هنگام رفت و آمد در جاده‌ها به‌ویژه در زمان بارندگی اصول ایمنی را رعایت کنند و در مدت این بارش‌های شدید از اقامت در حریم رودخانه‌ها پرهیز کنند.

انتهای پیام/2296/ل30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول