اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

واقعه غدیر مقدمه شناخت بهشت است

مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: تبعیت از واقعه غدیر و صاحب آن مقدمه شناخت بهشت در دنیا برای انسان است.

واقعه غدیر مقدمه شناخت بهشت است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام شفیع امامی ظهر امروز در مراسم بزرگداشت دهه امامت و ولایت دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تبریک فرا رسیدن عید سعید غدیر خم، اظهار کرد: عید غدیر ایام شادمانی برای آسمانیان با نام عهد معهود و برای زمینیان عهد مشهود نامیده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه واقعه غدیر اکمال دین بود، تصریح کرد: عظمت این روز به حدی است که امام رضا (ع) در این باره فرمودند اگر مردم عظمت واقعه غدیر را درک می‌کردند ملائکه به زبان سخن با آنها مصافحه می‌کردند.

این مسئول با بیان اینکه غدیر آخرین امر ولایت بود، متذکر شد: به تعبیر امام صادق (ع) واقعه غدیر آخرین امر ولایی بود که در آن خداوند به پیامبرش امر کرد تا با انتخاب جانشین اصلح رسالت خود را به اتمام برساند.

امامی، با معرفی برخی از ویژگی‌هایی جانشین بر حق رسول خدا (ص)  تصریح کرد: جانشین رسول خدا (ص) باید مظهر شفقت، مروت و عجایب باشد و یقیناً به غیراز امیر مومنان علی (ع) کسی از چنین کمالاتی برخوردار نیست.

وی ادامه داد: در سیر سلوک عرفانی اگر کسی در جانشینی بلافصل امیر مومنان (ع) اندکی تردید کند سنگ‌های راه چوب لای چرخ عرفان او می‌شود.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی گیلان، خاطرنشان کرد: فلاسفه، دانشمندان و مدیران کلان‌نگر بدانند که زنده نگه داشتن وقایع عظیمی مانند غدیر زمینه‌ساز ظهور حضرت حجت است و در شرایط فعلی به واسطه وجود مبارک قائم آل‌محمد (ص) زمین وجود انسان‌های گمراه را تحمل می‌کند.

وی یادآور شد: امیدواریم همه ما به اندازه وسع خودمان زمینه‌ساز ظهور مهدی موعود (عج) باشیم تا به این طریق جهانی که هر روز از انسانیت تهی و رو به زوال حرکت می‌کند بار دیگر از فنا و نیستی نجات یابد.

ا‌نتهای پیام/2300/ب30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول