اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل آبفای هرمزگان خبر داد

855 هزار میلیون ریال اعتبار مورد نیاز جهت اجرای پدافند غیرعامل در آبفای هرمزگان

مدیر عامل آبفا هرمزگان گفت: در حال حاضر بیش از 855 هزار میلیون ریال اعتبار برای انجام اقدامات ضروری در راستای اجرای پدافند غیرعامل در بخش اصلاح، بازسازی و مقاوم سازی تاسیسات آب و فاضلاب در سطح استان مورد نیاز است.

855 هزار میلیون ریال اعتبار مورد نیاز جهت اجرای پدافند غیرعامل در آبفای هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حسین خادمی پیش از ظهر امروز طی نشستی با اشاره به هفته دفاع غیر عامل (چهارم تا دهم آبان‌ماه)، پدافند غیرعامل را یک اصل همیشگی عنوان کرد و گفت: کاهش آسیب پذیری نیروی انسانی، ساختمان‌ها و تاسیسات، تجهیزات زیربنایی آبرسانی از مهم‌ترین اهداف شرکت در این راستا است.

وی افزود: در این رابطه آبفای هرمزگان طی مطالعاتی جامع با هدف شناسایی عوامل بحران و اولویت‌بندی بر اساس اعتبارات و توان مالی شرکت، نسبت به اجرایی نمودن فعالیت‌های موثر در این زمینه اقدام نموده و با انجام مانورهای تخصصی در واحدهای ذی‌ربط، آمادگی کارکنان خود در مقابله با بحران را آزموده است.

به گفته این مسئول؛ در حال حاضر بیش از 855 هزار میلیون ریال اعتبار برای انجام اقدامات ضروری در راستای اجرای پدافند غیرعامل در بخش اصلاح، بازسازی و مقاوم سازی تاسیسات آب و فاضلاب در سطح استان مورد نیاز است.

وی اضافه کرد: برای مقابله با عوامل بحران‌زای طبیعی که شاخص‌ترین آنها در استان زلزله است، علاوه بر بررسی اثرات آن در تاسیسات سطح استان و دسته‌بندی آنها براساس میزان خطرپذیری، برنامه‌ریزی لازم برای حفظ و تقویت تاسیسات انجام شده که با تخصیص اعتبار مصوب مقاوم‌سازی خواهند شد.

مدیر عامل آب و فاضلاب هرمزگان در ادامه در خصوص اهم اقدامات انجام شده در راستای اجرای پدافند غیر عامل در تاسیسات آب و فاضلاب استان اظهار داشت: مقاوم سازی تعدادی از تاسیسات آبرسانی، راه‌اندازی سیستم کلرزنی و ازن‌زنی در تصفیه خانه آب بندرعباس، تاسیس و راه‌اندازی آزمایشگاه مرکزی آب و فاضلاب بندرعباس، بررسی کیفیت آب منابع سطحی و زیر زمینی از لحاظ شیمیایی و هسته‌ای و تامین آب در جزایر حساس مازاد بر نیاز از جمله این اقدامات است.

همچنین اجرای تله‌متری و مانیتورینگ تاسیسات آب شهرهای پارسیان، بندرعباس و حاجی‌آباد نیز از دیگر اقدامات در حال اجرا است.

انتهای پیام/88001/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول