اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان صورت گرفت

افتتاح آکادمی استعدادیابی ورزشی سنجش قابلیت‌های جسمانی در هرمزگان

همزمان با 30 مهر ماه روز ورزش دانش‌آموزی، آکادمی استعدادیابی ورزشی سنجش قابلیت‌های جسمانی ناهنجاری‌های قامتی دانش‌آموزان مدارس هرمزگان افتتاح شد.

افتتاح آکادمی استعدادیابی ورزشی سنجش قابلیت‌های جسمانی در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان ظهر امروز در این آیین با اشاره به اهمیت ورزش در تامین سلامت روحی و جسمی دانش‌آموزان اظهار داشت: تربیت بدنی و ورزش مکمل اصلی برنامه‌های آموزش و پرورش است و در متن برنامه‌های نظام تعلیم و تربیت قرار دارد.

احمد آخوندی افزود: توجه به این مهم با اقدامات زیربنایی و تخصصی که طی سال‌های اخیر انجام شده است علاوه بر تامین سلامتی دانش‌آموزان نقش مهمی در شناسایی و کشف استعدادهای ورزشی دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان در ادامه با اشاره به قابلیت‌های آکادمی استعدادیابی ورزشی سنجش قابلیت‌های جسمانی ناهنجاری‌های قامتی دانش‌آموزان مدارس هرمزگان، بیان داشت: این آکادمی که در نوع خود در کشور کم نظیر است، دانش‌آموزان دختر و پسر کلیه مقاطع تحصیلی را از نظر ویژگی‌های جسمانی و سایر توانمندی‌ها مورد ارزیابی دقیق قرار داده و به تشخیص فنی نوع رشته مناسب ورزشی هر دانش‌آموز را تعیین می‌کند.

به گفته آخوندی با راه‌اندازی این آکادمی، از این پس به جای تعیین سلیقه‌ای رشته و مهارت ورزشی، کارشناسان متخصص آکادمی با استفاده از امکانات پیشرفته این مرکز دانش‌آموز را به سمت رشته‌ای که با توان جسمی و سایر ویژگی‌های یک مهارت ورزشی همخوانی داشته باشد، راهنمایی خواهند کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با تاکید بر اینکه نخبه‌پروری و استعدادیابی از اصلی‌ترین ویژگی‌های آکادمی ورزشی است، خاطرنشان کرد: هم اکنون از کل جمعیت استان فقط 50 هزار ورزشکار سازمان یافته داریم که این امر ضرورت توجه تخصصی به ورزش مدارس را در بردارد. معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش نیز در تشریح جزییات کار این آکادمی اظهار داشت: هر دانش آموز در بدو ورود با استفاده از کارت و دریافت کد مخصوص مورد پذیرش قرار می‌گیرد.

علیرضا باقری افزود: پس از تست کامل سلامتی و پیکرسنجی، اندازه‌گیری توده بدنی از همه بافت‌ها انجام خواهد شد.

وی تست آمادگی جسمانی، تست توان بی‌هوازی و انحراف اندام‌ها را از دیگر کارکردهای این مرکز عنوان کرد و گفت: پس از انجام کلیه مراحل برای پسران در 44 رشته و دختران در 33 رشته بنابر توان بدنی اولویت ورزشی تعیین و دانش‌آموز به سمت رشته مورد نظر هدایت می‌شود.

باقری با بیان اینکه برای افتتاح این مرکز بالغ بر یک میلیارد ریال هزینه شده است، امکانات آن را در حد آکادمی بین‌المللی المپیک عنوان کرد که در کشور کم‌نظیر است.

وی همچنین از افتتاح خانه تخصصی تنیس روی میز و سالن بدنسازی ویژه دانش‌آموزان مدارس استان خبر داد.  

انتهای پیام/88007/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول