اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط بهزیستی هرمزگان اجرایی می‌شود

پوشش 80 معلول هرمزگانی در فاز آزمایشی طرح مراقبان در منزل

بهزیستی هرمزگان در قدم نخست برای اجرای طرح مراقبان در منزل 80 معلول را تحت پوشش این طرح قرار می‌دهد.

پوشش 80 معلول هرمزگانی در فاز آزمایشی طرح مراقبان در منزل

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، جاسم محمدی‌ ‌فارسانی مدیرکل بهزیستی هرمزگان ظهر امروز در حاشیه برگزاری دوره آموزشی طرح مراقبان در منزل با اشاره به اهداف اجرای این طرح در استان گفت: این طرح با هدف کاهش تصدی‌گری دولت و واگذاری امور به بخش غیر دولتی و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و استفاده از پتانسیل‌های موجود در جامعه اجرایی می‌شود.

وی افزود: اساس این طرح ارائه خدمات مراقبتی توانبخشی در منزل معلولان توسط مراقبان آموزش دیده است که امر نگه‌داری از معلولان در خانه را آسان‌تر و استانداردتر می‌کند.

به گفته مدیرکل بهزیستی هرمزگان، با اجرای این طرح معلولینی که امکان دسترسی به خدمات مراقبتی مراکز و اقامت در مراکز شبانه‌روزی را ندارند و توسط خانواده‌ها در منزل نگهداری می‌شوند از امکان برخورداری از مراقبت صحیح و علمی برخوردار می‌شوند.

محمدی فارسانی افزود: در اجرای آزمایشی طرح مذکور 80 نفر از معلولان جسمی، روانی، سالمند و ذهنی و نابینا تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند.

این مسئول ادامه داد: به همین منظور دوره یک ماهه آموزشی برای مراقبان از روز دوشنبه 29 مهر ماه در بندرعباس آغاز شده که در این دوره آموزش‌‌های تخصصی لازم در زمینه‌های کمک‌های اولیه، بهداشت، تغذیه و مراقبت‌های درمانی و توانبخشی از معلولان ارائه خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی هرمزگان همچنین در پایان افزود: اجرای طرح از اواخر آبان با آغاز به کار 25 نفر مراقب کلید خواهد خورد.

انتهای پیام/88001/ط20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول