اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجلاس بین‎المللی پیرغلامان حسینی:

عاشورا در بستر تلاطم تاریخ همچنان شکوفاست/ زدودن خرافات یکی از اهداف اجلاس پیرغلامان

دبیر کشوری اجلاس بین‎المللی پیرغلامان حسینی گفت: فرهنگ عاشورا و قیام اباعبدالله‎الحسین(ع) آنقدر با عظمت بوده که در بستر تلاطم تاریخ همچنان شکوفا مانده است.

عاشورا در بستر تلاطم تاریخ همچنان شکوفاست/ زدودن خرافات یکی از اهداف اجلاس پیرغلامان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، ابراهیم طاهری صبح امروز در حاشیه مراسم استقبال از کاروان پیرغلامان حسینی به گلستان در گفت‎وگو با خبرنگاران اظهار داشت: فرهنگ عاشورا دانشگاهی است که همه از آن درس زندگی می‎آموزند و این فرهنگ هیچگاه متوقف نمی‎شود.

وی یکی از اهداف این اجلاس را زدودن خرافات و پیرایه‎ها ذکر کرد و افزود: بخش‎هایی از خرافات که در عزاداری‎ها توسط افراد ناآگاه و گاهی مغرض بیان می‎شود باید از پیکره مداحی حذف شود.

دبیر کشوری اجلاس بین‎المللی پیرغلامان حسینی تصریح کرد: این اجلاس در حقیقت در راستای معرفت‎افزایی مداحان و بالا بردن سطح شناخت آنها، مأنوس شدن با قرآن، احادیث و روایات است که باید دائما خود را به‎روز کرده و نسبت به مسائل پیرامون خود شناخت لازم را داشته باشند.

طاهری بیان داشت: مداحان باید از هنر شعر و هنر اجرا بهره گیرند و از ظرفیت عظیمی که این اجلاس به وجود آورده به خوبی استفاده کنند.

وی تاکید کرد: اگر هر کس در کشور نقش خود را به خوبی بشناسد و آن را خوب ایفا کند، در حقیقت جامعه مسیر درست خود را پیدا می‎کند.

دبیر کشوری اجلاس بین‎المللی پیرغلامان حسینی با اشاره به اینکه زنگ اجلاس پیرغلامان حسینی در مراسم افتتاحیه به صدا درمی‎آید، اظهار داشت: تاثیر این اجلاس بازتاب جهانی دارد که با پوشش خبری مناسب رسانه‎ها از شبکه‎های داخلی و برون‎مرزی گسترش خواهد یافت.

گلستان در آستانه ماه محرم میزبان یازدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی با حضور بیش از 600 میهمان داخلی و خارجی است.

یازدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان با حضور چهره‌های مطرح در عرصه مداحی اهل بیت (ع) از پنج قاره جهان، از امروز تا دهم آبان ماه در شهرستان گرگان در حال برگزاری است.

میهمانان یازدهمین دوره اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی روز گذشته وارد استان گلستان شدند.

روز گذشته بیش از 500 نفر از میهمانان داخلی و خارجی یازدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی وارد ایستگاه راه‌آهن گرگان و فرودگاه بین‌المللی این شهر شدند و مورد استقبال مقامات استانی و شهرستانی قرار گرفتند.

در این مراسم فضاسازی بسیار مناسبی در ایستگاه راه‌آهن گرگان در نظر گرفته شد و برای نخستین‌بار در طی 11 دوره برگزاری این اجلاس به نیت 14 معصوم، 14 پرچم چهار متری مزین به نام مبارک معصومین توسط 14 علمدار از هیئت‌های مذهبی استان گلستان از مدعوین استقبال معنوی کردند.

پس از ورود میهمانان به هر یک از آنها نشان یازدهمین دوره اجلاس اهدا شد.

برگزارکنندگان این اجلاس در تلاش هستند تا روند برگزاری این مراسم نسبت به سال‌های گذشته کامل‌تر شود.

علاوه بر مداحی مداحان برجسته در این مراسم، تعدادی هیئت مذهبی به اجرای برنامه پرداختند.

براساس این گزارش، مراسم استقبال رسمی و مردمی بعد از ظهر روز گذشته در بارگاه امامزاده عبدالله گرگان با حضور اقشار مختلف برگزار شد.

پس از برگزاری این مراسم همزمان با نماز مغرب و عشا برنامه‌های سنتی استان و شهرستان همانند اجرای مراسم دسته‌چوبی برگزار شد.

هیئت‌های سینه‌زنی بالا جاده کردکوی و هیئت علی اصغر روستای زنگیان و برخی هیئت‌های دیگر هم به اجرای برنامه پرداختند.

همچنین در این اجلاس 24 میهمان خارجی از کشورهای پاکستان، افغانستان، تاجیکستان، مصر، عراق، آذربایجان، هندوستان، لبنان و برخی کشورهای اسلامی دیگر در کنار پیرغلامان حسینی کشورمان حاضر شدند.

همچنین برای نخستین ‌بار در این اجلاس از علما و مفاخر اهل سنت استان گلستان تجلیل خواهد شد.

این مراسم توسط ده‌ها رسانه‌ داخلی و خارجی به صورت زنده و تهیه مستند پوشش خبری داده می‌شود.

اختتامیه این مراسم نیز در روز پنج‌شنبه همزمان با نماز مغرب و عشا در محل مصلای نماز جمعه گرگان با حضور اقشار مختلف جامعه برگزار می‌شود.

براساس این گزارش، میزبان دوازدهمین دوره اجلاس استان خوزستان خواهد بود که بنابر تمهیدات پیش‌بینی شده مقرر شده مراسم اختتامیه آن نیز در شلمچه برگزار شود که در اختتامیه یازدهمین دوره، نشان اجلاس دوازدهم به نماینده آن استان تحویل داده خواهد شد.

انتهای پیام/83001/ب40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول