به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، به نقل از سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر همدان، محمود حضرتی اظهار کرد: رسالت این سازمان نظارت و کنترل دقیقتر رانندگان تاکسی و تمام رانندگان موظف به اجرای صحیح قوانین و آئیننامههای ابلاغی است.
وی تصریح کرد: این طرح که در سالیان گذشته نیز اجرا شده، نتایج مطلوبی در برداشته اما امسال با هماهنگیهایی که با سایر دستگاهها مانند پلیس راهنمایی و رانندگی، اداره نظارت بر اماکن عمومی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و همچنین سازمان تعزیرات در مدت دو روز در سطح شهر به صورت 6 اکیپ سیار صورت پذیرفته است.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر همدان افزود: در این طرح که سازمان تاکسیرانی به عنوان متولی اصلی این امر بوده، توسط واحد بازرسی این سازمان، نظارت بر معتبر بودن کارت شهری و پروانه بهرهبرداری، داشتن لباس فرم تاکسیرانان، نظافت خودرو و... اعمال قانون شد.
وی گفت: 61 مورد فاقد اعتبار کارت شهری و پروانه بهرهبرداری بودند که با آنها برخورد قانونی صورت پذیرفت.
حضرتی بیان داشت: همچنین پلیس راهور نیز نسبت به بررسی و نظارت بر گواهینامه، کارت خودرو، بیمهنامه شخص ثالث و معاینه فنی خودروها و نظارت، تعداد 43 مورد فاقد معاینه فنی بودند.
این مقام مسئول گفت: در این طرح بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت بر بررسی و دریافت نرخهای مصوب از طرف رانندگان تاکسی و همچنین نصب برچسب نرخنامه تاکسیرانان نظارت داشتند که تعداد 24 مورد تخلف مشاهده و به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شد و در جلسه فوقالعاده و ویژه بررسی و اعمال قانون شد.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر همدان اضافه کرد: همچنین اداره اماکن عمومی نظارت بر نصب اشیاء غیر مجاز، نصب آینه غیر متعارف و... دیگر موارد نصب شده بر روی خودروها را بررسی و نظارت کرد و تعداد 69 مورد نیز اشیاء غیر مجاز نصب کرده بودند که به متخلفان تذکر و یا برخورد کرد.
وی افزود: این طرح به مدت دو روز در مهرماه جاری بر روی تعداد 768 دستگاه تاکسی اجرا و مقرر شده که در تمام فصول سال به صورت مستمر این طرح ادامه داشته باشد.
حضرتی در پایان گفت: همشهریان در صورت داشتن هر گونه شکایت و یا تشویق رانندگان با سامانه پیام کوتاه 30004139 و تلفن گویای سازمان 2514242 تماس حاصل کنند.
انتهای پیام/89003/ق/ژ1001