اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه رشت:

تیم مذاکره کننده اروپایی عمله صهیونیسم است

امام جمعه رشت با بیان اینکه مذاکره کنندگان اروپایی عمله صهیونیسم‌ هستند، گفت: ایران هر گونه نرمش و راه‌های صلح را در مقابل آنها گذاشت که اگر از این فرصت استفاده نکنند مردم ما در دهن آمریکا می‌زنند.

تیم مذاکره کننده اروپایی عمله صهیونیسم است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به هفته امر به معروف و نهی از منکر در دهه نخست ماه محرم اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر از فلسفه قیام امام حسین (ع) است.

وی امر به معروف و نهی از منکر را از فروع دین دانست و افزود: توحید، نبوت و معاد سه اصل اعتقادی مسلمانان و عدالت و امامت از اصول مذهب است.

امام جمعه رشت، نماز، روزه، خمس، زکات، حج، جهاد، تبری، امر به معروف و نهی از منکر را از فروع دین عنوان کرد.

وی  امر به معروف و نهی از منکر را از دیگر فروع دین بالاتر خواند و گفت: امر به معروف و نهی از منکر نظارت عمومی مسلمانان نسبت به یکدیگر است تا مرتکب خلاف نشوند و واجبات را رعایت کنند.

*امر به معروف تضمین کننده فروع اسلام است

قربانی امر به معروف و نهی از منکر را عامل تضمین‌کننده فروع اسلام دانست و افزود: آنها که از امر به معروف و نهی از منکر آگاهی دارند باید این فروع دین را به دیگران تعلیم دهند.

وی با اشاره به روایتی از علی (ع)، خاطرنشان کرد: تمام اعمال نیک دنیا و جهاد راه خدا در مقابل امر به معروف و نهی از منکر مانند قطره در برابر دریا است.

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر از ظلم جلوگیری می‌کند، امر به معروف و نهی از منکر ضامن اجرای قانون است.

وی به ترور مرزبانان و دادستان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و یادآور شد: تکفیری‌ها، القاعده و طالبان پشت ترورهای اخیر هستند.

قربانی ادامه داد: سربازان گمنام امام زمان (عج) همان گونه که ریگی ملعون را  به ایران برگرداندند و مجازات کردند به دنبال تروریست‌ها هستند و آنها را مانند ریگی به جهنم می‌فرستند.

*عسگراولادی امین رهبر و خدمتگزار مردم بود

وی با اشاره به درگذشت حبیب‌الله عسگراولادی، گفت: عسگراولادی از فولادهای آب‌دیده نظام و امین امام راحل، مقام معظم رهبری و خدمتگزار به مردم بود.

خطیب جمعه رشت با تصریح بر اینکه عسگراولادی 10 سال عمر خود را در زندان طاغوت سپری کرد، افزود: مرحوم عسگراولادی امین رهبر در کمیته امداد بود.

*تیم مذاکره کننده اروپایی عمله صهیونیسم است

وی درباره مذاکره کنندگان ایرانی و طرف‌های اروپایی اشاره کرد و یادآور شد: خبرهای خوشی از مذاکرات هسته‌ای می‌رسد.

قربانی مذاکره کنندگان اروپایی را عمله صهیونیسم‌ها خواند و تصریح کرد: هر گونه نرمش و راه‌های صلح را جلوی پای اروپایی‌ها گذاشتیم و اگر از این فرصت استفاده نکنند مردم ایران در دهن آمریکا می‌زنند.

وی درباره حمله به حرم مطهر حضرت زینب (س) متذکر شد: روز گذشته با خمپاره به حرم حضرت زینب حمله شده و آسیب‌هایی به آن رسیده است.

امام جمعه رشت با اشاره به اشعار مراسم ایام محرم در دسته‌های عزاداری خاطرنشان کرد: اشعار امام حسین (ع) باید حماسی و در راستای آرمان‌های این امام بزرگوار باشد.

انتهای پیام/84001/ی40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول