اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس شورای شهر گرگان:

تشکیل شورای اسلامی کار در شهرداری ضروری است

نایب رئیس شورای اسلامی شهر گرگان بر ضرورت تشکیل شورای اسلامی کار در شهرداری این شهرستان تأکید کرد.

تشکیل شورای اسلامی کار در شهرداری ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، نبی‎الله هزارجریبی امشب در بیست و دومین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر گرگان، اظهار داشت: با تشکیل شورای اسلامی کار در شهرداری می‎توان نسبت به احقاق حق و حقوق کارگران مبادرت کرد.

وی با بیان اینکه مشاغل سخت و زیان آور مشمول حمایت‎های بیشتری نسبت از سایر شغل‎ها هستند، تصریح کرد: افرادی که نسبت به انجام کارهای سخت و زیان آور در مشاغل تعریف شده در قانون کار که جزو مشاغل سخت محسوب می‎شود فعالیت کنند می‎توانند از مالیات و مزایای این قانون بهره‎مند شوند.

حقوق کارگران مطابق قانون کار اعمال نمی‎شود

نایب رئیس شورای اسلامی شهر گرگان افزود: نیروهایی که در شرکت‎های شهرداری کار می‎کنند استثمار می‎شوند و حق‎شان داده نمی‎شود و برخی مواقع که نسبت به وضعیت نابسامان شغل خود اقدام به اعتراض می‎کنند از سوی کارفرما تهدید به اخراج می‎شوند که شهرداری و شورای شهر در این راستا نمی‎تواند در این زمینه ورود کند.

هزارجریبی بیان داشت: به دلیل نظارت کم شورا نسبت به این دسته از کارفرمایان شاهد هستیم که حقوق کارگران مطابق قانون کار اعمال نشود.

وی با تصریح اینکه طبق قانون واحدهای کارگری بالای 35 نفر باید شورای اسلامی کار تشکیل شود، اظهار داشت: شهرداری باید نسبت به این موضوع تمکین کرده و با انتخاب شورای اسلامی کار در شهرداری زمینه پیگیری حق و حقوق کارگران را فراهم کند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر گرگان گفت: رفتگران شهرداری بدون دریافت حق تعطیلی، شب‎کاری و اضافه کاری انجام مسئولیت می‎کنند اما در قبال آن پولی دریافت نمی‎کنند که این مسائل باید در قالب شورای اسلامی کار مورد پیگیری قرار بگیرد.

انتهای پیام/83001/ذ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول