اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل اوقاف استان البرز:

عزاداری‌ امام حسین (ع) باید به شناخت بیشتر از فرهنگ عاشورایی منجر شود

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت: مراسم سوگواری و عزاداری محرم باید در نهایت به شناخت بیشتر عزاداران حسینی (ع) از فرهنگ عاشورایی منجر شود.

عزاداری‌ امام حسین (ع) باید به شناخت بیشتر از فرهنگ عاشورایی منجر شود

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صالحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: طی قرن‌های متمادی شیعیان جهان با فرارسیدن ماه محرم برای شهادت سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان اقدام به برگزاری مراسم ویژه سوگواری و عزاداری می‌کنند.

وی تاکید کرد: برگزاری این مراسم امری ضروری و لازم است و خوشبختانه شیعیان جهان به ویژه مردم ولایی ایران و استان البرز هر ساله این مراسم را با شکوه خاص و فراوانی اجرا می‌کنند.

*هدف از مراسم سوگواری محرم رساندن پیام عاشورا است

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان البرز ادامه داد: البته باید توجه داشته باشیم که آئین‌های سوگواری و عزاداری محرم باید با هدف صورت گیرد و صرف زنجیرزنی و سینه‌زنی، حرکت دسته‌های عزاداری و اشک ریختن برای مظلومیت امام (ع) و یاران وفادار ایشان در اولویت اصلی نیست.

صالحی گفت: هدف نهایی رساندن پیام عاشورا است و باید توجه داشته باشیم که مراسم سوگواری و عزاداری سید و سالار شهیدان باید با تحقق این هدف مهم همراه باشد.

وی اظهار داشت: همانطور که امام خمینی (ره) تاکید فرمودند، محرم و صفر و در حقیقت فرهنگ عاشورایی اسلام را زنده نگه‌داشته است باید مراسم عزاداری حسینی منجر به ترویج فرهنگ غنی عاشورا و شناخت بیشتر ملت‌ها به ویژه نسل جوان از فرهنگ عاشورایی شود.

*مدیران هیئت‌های مذهبی از ترویج خرافات جلوگیری کنند

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان البرز افزود: متاسفانه دشمنان و بدخواهان طی قرن‌های متمادی تلاش کردند تا پیام مظلومیت امام حسین (ع) و فرهنگ عاشورا به جوانان منتقل نشود، به همین دلیل توطئه‌های مختلفی را به کار بستند.

صالحی گفت: یکی از این توطئه‌ها ترویج خرافات در مراسم عزاداری حسینی (ع) است و امروز علمای دینی و مبلغان مذهبی تلاش بسیاری دارند تا با این خرافات مبارزه کنند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر که مراسم عزاداری محرم در حال برگزاری است، مدیران هیئت‌های مذهبی و حسینیه‌های استان البرز باید با بهره‌مندی از دیدگاه‌های علمای دینی از ترویج خرافات جلوگیری کرده و در این حوزه مسئولیت سنگینی بر عهده دارند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: اقدام خوبی که در مساجد و امامزاده‌ها و اماکن متبرکه استان البرز در سال‌های اخیر صورت گرفت این بود که علمای دینی و مبلغان مذهبی به این اماکن اعزام و بر نحوه عزاداری‌ها نظارت داشته و با خطابه‌های مذهبی و دینی بسیاری از مسائل را به اطلاع مردم می‌رسانند.

وی در پایان تاکید کرد: باید همین شیوه را هم در حسینیه‌ها و تکایا و هم هیئت‌های مذهبی با جدیت پیگیری کرده و برای افزایش آگاهی و بصیرت جوانان تلاش کنیم.

انتهای پیام/2302/ق40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول