اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مدت 4 روز از 5 آذر ماه لغایت 8 آذر ماه

رزمایش‌ تیپ 71 روح‌الله با عنوان محرم در اراک برگزار می‌شود

رزمایش‌ تمرین تاکتیکی تیپ 71 روح‌الله تحت عنوان «رزمایش محرم» با حضور 6 گردان‌ در منطقه عمومی رزمایش تیپ 71 واقع در داودآباد اراک برگزار می‌شود.

رزمایش‌ تیپ 71 روح‌الله با عنوان محرم در اراک برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی پیش از ظهر امروز در نشست خبری رزمایش تمرین تاکتیکی تحت عنوان «رزمایش محرم» تیپ 71 روح‌الله گفت: این رزمایش به مدت 4 روز از 5 آذر ماه لغایت 8 آذر ماه با انجام عملیات‌هایی تحت عنوان پدافند ثابت منطقه‌ای، متحرک سیار، ضدهلی برد، کمین و تاخت برگزار خواهد شد.

سردار محسن کریمی هدف از این رزمایش را ایجاد آمادگی تیپ 71 روح‌الله در راستای اجرای ماموریت‌های سپاه استان در حوزه دفاع سخت عنوان کرد و اظهار داشت: در مدت برگزاری این رزمایش‌ توان و آمادگی نظامی تیپ 71 روح‌الله به نمایش گذاشته می‌شود.

وی تصریح کرد: تمرین تاکتیکی محرم به منظور ارتقای توانمندی‌های عملیاتی و ارزیابی سطح رزمی و تعقیب اقدامات و اهداف تاکتیکی، دست‌یابی به سرعت عمل و واکنش سریع و ارتقاء توانمندی‌های عملیات در شرایط نامتعارف برگزار می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تمرین عملی زنده ماندن در شرایط سخت، ایجاد اشراف اطلاعاتی، احصای ضعف‌ها، ایجاد رعب و بر هم زدن تعادل روحی، آمادگی رزمی گردان‌های رزم و پشتیبانی، واکنش سریع و سرعت عمل در اقدام، نبرد در صحنه‌های عملیاتی مستقل و مردمی کردن دفاع را از برنامه‌های این رزمایش عنوان کرد. 

کریمی خاطرنشان ساخت: با توجه به تهدیدات دشمن و مقابله با جنگ نرم، نیمه نرم و سخت دشمن در کنار تمرین‌های تاکتیکی مباحث فرهنگی و عملیات روانی و جنگ نرم هم پیش‌بینی شده است. 

وی بیان داشت: رزمایش تمرین تاکتیکی محرم تیپ 71 روح‌الله با حضور گردان‌های علی‌ابن ابی‌طالب(ع)، تکاور قمر بنی‌هاشم(ع)، گردان توپخانه، گردان مهندسی و تخریب، گردان جنگ نوین (ش م ر) برگزار می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با بیان اینکه سپاه پاسداران در سه سطح جنگ نرم، تهدیدات نیمه سخت و سخت ماموریت دارد، گفت: در حوزه تهدیدات سخت ماموریت سپاه اقدام علیه دشمن خارجی است که در این راستا تیپ 71 روح‌الله وظیفه دارد با انجام آموزش‌های نظامی و تمرین‌های صحرایی و رزمایش‌های گردانی و سطح آمادگی خود را برای مقابله با دشمن بالا ببرد.

کریمی ادامه داد: این رزمایش با هدف افزایش توان و آمادگی رزمی نیروها با توجه به نوع تهدیدات امروزی و تهدیدات سخت دشمن خارجی طراحی شده است.

وی با اشاره به اینکه امروز تهدیدات دشمن از لحاظ تاکتیکی متفاوت با زمان دفاع مقدس است، تاکید کرد: تاکتیک‌های نیروهای نظامی ما نیز باید برای مقابله متفاوت و به روز باشد.

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی اظهار داشت: پس از دفاع مقدس تاکتیک‌هایی چون جنگ نامتقارن و جنگ ناهم‌طراز مطرح بود و اکنون با توجه به نیاز روز و نوع تهدیدات تاکتیک‌های جنگ ناهمگون مطرح است که رزمندگان در این نبرد ناهمگون تمام تاکتیک‌های جدید را با توجه به تجربه‌های کسب شده در گذشته به نمایش می‌گذارند.

کریمی سرکشی از خانواده شهدا، پیگیری اقدامات خدماتی از جمله بازسازی مدارس، اعزام اکیپ‌های پزشکی و انجام اقدامات عمرانی در منطقه و دیدار با شورا‌های روستاهای همجوار منطقه را از برنامه‌های جانبی این رزمایش عنوان کرد.

انتهای پیام/87002/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول