اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی بویراحمد تأکید کرد

ضرورت تغییر نگرش در کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از معیشتی به تجاری

مدیر جهاد کشاورزی بویراحمد بر ضرورت تغییر نگرش در کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از معیشتی به تجاری تأکید کرد.

ضرورت تغییر نگرش در کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از معیشتی به تجاری

منوچهر محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، اظهار داشت: کشاورزی نقش مهمی در توسعه و رونق کهگیلویه و بویراحمد دارد.

مدیر جهاد کشاورزی بویراحمد ادامه داد: بیش از هر چیز باید به فکر تقویت کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد باشیم تا این استان از محرومیت و توسعه‌نیافتگی خارج شود.

مدیر جهاد کشاورزی بویراحمد از فقدان صنایع پایین‌ دستی کشاورزی به عنوان یکی از معضلات اساسی در کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد یاد کرد و افزود: وجود صنایع پایین دستی و فرآوری علاوه بر ایجاد اشتغال موجب رونق کشاورزی و توسعه شهرها و روستاهای استان می‌شود.

محمدی اضافه کرد: برای رسیدن به توسعه باید بر پایه علم و دانش حرکت کرد تا گام‌های بلندی برای تحقق اهداف پیش بینی شده برداشته شود.

وی، استفاده از توان علمی نیروهای فنی در حوزه‌های مختلف کشاورزی را مهم و راهگشا عنوان کرد و بیان داشت: وقتی علم مهندسان کشاورزی در کنار تجربه کشاورزان قرار گیرد، به رشد و بالندگی هرچه بیشتر کشاورزی می‌انجامد.

مدیر جهاد کشاورزی بویراحمد اضافه کرد: یکی از اقدامات مهم جهاد کشاورزی بویراحمد تغییر نگرش در کشاورزی از حالت سنتی و معیشتی به تجاری و بازرگانی است و باید این رویه در کل استان در میان کشاورزان توسعه یابد.

محمدی متذکر شد: در این راستا در کنار کاشت گندم به عنوان محصول استراتژیک، کاشت گیاهان دارویی مانند بابونه، انجدان، کتان و گل ختمی و میانه کاری در شهرستان با در دسترس قرار دادن دستگاه های فرآوری کننده و خشک‌کن ترویج می‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه ترویج این کار نقش بسزایی در افزایش سطح درآمد خانوارهای کشاورز داشته است، اذعان داشت: بخشی از عصاره این گیاهان در نهایت به خارج از کشور صادر می‌شود.

انتهای پیام/82008/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول